Slakkenloopje

gel, Hardlopen, training lange duurloop

Omdat over 3 weken de 10EM van de Tilburg Ten Miles op het schema staan en ik nog geen duurloop langer dan 12km had gemaakt, vond ik het vanmorgen tijd voor een testje. Lukte het me om 15km te gaan lopen? En om mijn voet iets te ontzien, plande ik een rustige duurloop: 4,5km hardsjokken en dan 5min wandelen voor herstel. En dat dus 3x. Het favoriete 15km-rondje uitgekozen en na het ontbijt vertrokken.

Het 1e stukje ging moeizaam: A omdat ik sneller dan normaal wilde lopen (want ja, ik had toch een rustpauze tussendoor) B ik had behoorlijke wind tegen en C het was al ruim 3 weken geleden dat ik verder dan 10km had gelopen. Het ging zwaar, maar ik haalde het….nipt! Daarna 5 minuten wandelen, beetje rekken en weer gaan voor het 2e deel.

Doordat ik een afslag had genomen, kwam de wind nu van de zijkant en dat was ook niet makkelijk, maar door de lagere snelheid (zo ongeveer snelheid slak met een gebroken pootje) ging het wel goed. Maar ik begon nu wel te merken dat ik al lange tijd geen duurloop gewend was. Bovenbenen protesteerde nogal, waren zwaar en wilden niet echt vooruit. Volgens mij was het tijd voor het uitproberen van het 1e gelletje van mijn leven.

Gatver, wat was die gel zoet, mierzoet, brrr. Gelukkig moest ik er veel bij drinken, dus dat deed ik graag. De bidon die al 3 kwartier irritant klotste, kwam nu heel goed van pas! Snel die zoete smaak uit mijn mond spoelen. En weer verder.

Of het echt hielp, of dat ik gewoon wilde dat het hielp, maakt niet uit, maar mijn bovenbenen werkten opeens weer mee. Het liep makkelijker en wat soepeler. Het vechten was voorbij en ik kon zelfs weer genieten van mijn omgeving. Beetje om me heen kijken en mijn gedachten weer lekker laten afdwalen.

Bij de rotonde de piepjes van het einde van deel 2, even lekker wandelen en toen weer aanzetten voor deel 3. Deze keer was het echt aftellen: nog maar 3,5km, kom op je zit op 1/3 deel, nog maar 20 minuten, hup hup niet opgeven, je bent er bijna, nog maar 1 km, nog maar 500m en eindelijk, eindelijk mocht ik stoppen van Garmin. En hoewel het me moeite genoeg kosten, was ik toch zeer tevreden dat het me gelukt was. Mijn langste afstand sinds de 7heuvelenloop 2010…..

Nu even afwachten hoe mijn voet morgenochtend voelt, want die is nu wel iets gevoelig, maar als het morgen is weggetrokken, dan is deze test prima geslaagd en ga ik volgend week een volgende langere afstand lopen.

Nu even rust en voorbereiden voor zondag, want dan staat er een uurtje lopen in het Wheel of Energy op de planning!

2 gedachtes over “Slakkenloopje

  1. Ziet er mooi uit Esther! Kun je je oude blog niet overladen in WordPress? (heeft Tiny volgens mij ook gedaan…
    Mooi loopje hoor, dan maar als een slak maar genieten! De TTM gaat goedkomen!

Geef een reactie

