Het Wheel of Energy

Als sinds Richard Bottram op 9 oktobeer 2010 begon met zijn project het Wheel of Energy, wilde ik er al graag eens gaan lopen. Maar steeds lukte het niet, of het kwam niet uit met wedstrijdjes, of ik was weer eens (half) geblesseerd. Toen we vorige week terugkwamen van vakantie en ik buiten de vertrekhal het wheel zag staan, vond ik dat het nu echt tijd werd om spijkers met koppen te slaan. Op twitter zag ik een berichtje voorbij komen van @Anietbos dat zij daar ook graag wilde lopen, en de afspraak was snel gemaakt. Marc van @Frunning sloot zich bij ons aan en zodoende stonden wij vanmiddag tegen 13.00 uur op Schiphol bij het Wheel of Energy.

Anita, Marc en ik in het Wheel of Energy

We waren ruim op tijd (lees: 1 uur te vroeg), maar omdat er niemand voor ons zou lopen, begonnen we meteen. Eerst was het even uitproberen hoe we het beste konden lopen (te ver naar voren was “berg”op lopen en te ver naar achter was “berg”af lopen) en was het even zoeken naar de juiste snelheid. Maar na een paar minuten liepen we alle3 als een tierelier. Anita en Marc vonden het geen probleem zich aan te passen aan mijn tempo en het lopen ging goed. Ondertussen praatten we 100uit over van alles en nogwat, maar natuurlijk vooral over hardlopen.

Na 1 uur hadden we er nog altijd geen genoeg van en omdat op dat moment pas ons “eigen” uurtje inging, besloten we nog maar even door te gaan. Pas na 90 minuten stopten we het wheel, schakelden alles uit en hingen de sleutel in het kluisje. Daarna gingen we onderweg naar het Sheraton hotel, waar we gebruik mochten maken van de doucheruimte bij de fitness. Heerlijk luxe was het daar, mooie douches waar een lekker ruikende zeep voor ons klaar hing en na afloop waren daar de super grote, zachte handdoeken om ons af te drogen.

Voordat we weer in de trein stapten, namen we op Schiphol nog eeen hapje en een drankje, waarna we gezamenlijk de trein namen. Anita stapte uit in Utrecht, Marc in Den Bosch en ik zat de hele rit uit naar Eindhoven.

Ik kan het iedereen aanraden om te gaan lopen in het Wheel of Energy. Een mooie ervaring, je steunt er een goed doel mee en (in mijn geval) je leert er een paar hele leuke mensen door kennen. Ik zeg: doen!

Dit bericht werd geplaatst in Hardlopen, twitter, Wheel of Energy. Bookmark de permalink .

7 reacties op Het Wheel of Energy

  1. Patricia zegt:

    Leuk he lopen in het wheel? Ik heb het nu 2 keer gedaan waarvan ik 1 keer een uur naast Richard Botram zelf mocht lopen! Hele bij

  2. Ronald zegt:

    hee leuk, nieuwe weblog in WordPress! Werk top he?
    Je moet maar eens kijken wat ik denk dat je je oude bericht van punt.nl kan binnenhalen via de importfunctie in WP (en dan via RSS feed van je oude blog)

    Leuk he? lopen in het wel, super gedaan van jullie en als je nog een keer gaat, loop ik met je mee!

  3. ruud zegt:

    zo, je nieuwe blog gevonden; zie er leuk uit!
    Lekker gelopen in het rad; ik heb het nog steeds niet gedaan……

  4. Rich@rd zegt:

    Heb ooit enkele stappen gezet met mijn vrijetijdsschoenen op het moment dat Running Ronald er ook liep en ik op het punt stond te vertrekken naar eeeeeeee geen idee meer maar ik had lichte vertraging en zodoende even tijd om bij te kletsen met diverse lopers toen. Leuke ervaring om een hamstersimulatie gedaan te hebben ๐Ÿ˜‰

  5. Jacqueline zegt:

    Lopen in Zeeland was leuk zondag maar zo te lezen was het bij Schiphol in het Wheel ook goed vertoeven.
    Ja mooie bijzondere ervaring hรจ lopen in het Wheel.

  6. Rinus zegt:

    Vakantie is zo om lees ik en een mooie loop op Schiphol.

  7. Ronald zegt:

    hee, maar deze ken ik al.. ๐Ÿ™‚ nu wachten op je volgende verhaal

Geef een reactie

