Dwars door het bos

Hardlopen, vibram five finger

Sinds ik begin juni een zweepslag in mijn kuit opliep door het zelf proberen over te schakelen naar de voorvoetlanding, lagen de vff’s ongebruikt onder mijn bed. Ik had er even genoeg van!

Maar al een paar weken geleden begon het toch weer te kriebelen. Zal ik het weer eens proberen? Door het trainen bij de loopgroep van Eindhovenloopt en de hulp van de trainer bij het lopen op de voorvoet, had ik toch weer wat meer vertrouwen dat het ooit goed zou komen. Bovendien wilde ik vandaag een kort stukje lopen om de spieren soepeltjes te maken voor de wedstrijd van morgen. Dus… tijd om naar het bos te gaan om de vff’s weer te gebruiken.

Er opuit op de vibram five fingers

Al lopende besloot ik 3x1km te lopen met een paar minuten wandelen tussendoor. Rustig lopen en maar zien hoe het zou voelen. Ik kon goed merken dat ik nu de voorvoetlanding veel beter onder de knie heb. Voorheen probeerde ik krampachtig te landen op mijn tenen, zodat de hiel maar niet de grond zou raken. Nu loop ik veel meer ontspannen op de middenvoet en voel dat af en toe die hiel toch de grond raakt. Maar ik land er niet meer op en dat is de bedoeling. Totaal geen last van mijn kuiten en ik had het gevoel dat ik eigenlijk wel meteen een 5 km had kunnen lopen op de vff. Toch verstandig geweest en het voorlopig hierbij gelaten.

Morgen staat de kwart marathon van Cranendonck op het programma. Geen idee wat ik daarvan ga maken. Mijn benen voelen soepel, die willen graag vooruit, maar mijn hartslag is nog niet terug daar waar die moet zijn. Ben ik voldoende hersteld van het sportvasten om al een 10,5 km te lopen? Morgen om deze tijd weet ik meer!

 

4 gedachtes over “Dwars door het bos

  1. Natuurlijk ga je het redden morgen!
    Die hartslag zakt vanzelf wel naarmate je de trainingen oppakt/uitvoert. Veel plezier morgen en natuurlijk succes.
    Surprise us 😉

Geef een reactie

