Kwart marathon Cranendonck

3 jaar geleden liep ik hier voor het laatst. En hoewel ik ieder jaar hoopte dat ik er weer bij kon zijn, was er altijd weer een vervelend pijntje dat roet in het eten gooide. En ook dit jaar twijfelde ik over deelname, want met de sportvasten periode nog maar net achter de rust, was ik er niet van overtuigd dat ik 10,5 km aan zou kunnen in een enigszins fatsoenlijke tijd. Maar ja, ik bleek al via een bedrijventeam ingeschreven te staan, dus wilde ik ook niet zomaar afzeggen. En omdat het een loopje in een super mooie omgeving is, wilde ik ook wel graag lopen. Dus…. afgelopen zondag stond ik in Cranendonck aan de start. Op hoop van zegen….

Net na de start

Vanaf de start loop je bijna meteen de natuur in, mooie vergezichten, heide, bos, weilanden, je komt het allemaal tegen. Je loopt dwars door de natuur, maar wel geheel verhard. Ik was nadrukkelijk van plan om gewoon lekker te lopen, niet te veel op mijn horloge te kijken, maar wel genieten en te zien wat ik zou kunnen op dit moment. Geen idee nog hoe mijn lichaam op het sportvasten zou reageren, tis nog te vroeg om echt te merken wat het voor mij gedaan heeft.

Mijn hartslagmeter had ik bewust thuis gelaten. Ik wilde me niet door een hoge hartslag laten weerhouden om door te gaan. Gewoon lopen en maar zien hoe het ging was het idee. En lekker gelopen heb ik. Mijn benen wilden graag vooruit, geen probleem met zeurende kuiten, zware bovenbenen, krakende heupen. Niks! De spieren voelden soepel en wilden graag werken. Dus ik liep heerlijk, af en toe iets inhouden om weer goed op adem te komen, want de hartslag loopt nog wel wat hoog op af en toe, en dan weer gaan, soepel blijven lopen.

Na 8 km kom je het bos uit en richting dorp, hier kom je ook het eerste publiek pas tegen. Nog even om een marktpleintje heen waar een kleine kermis aan de gang is en dan ben je het dorp alweer uit. Het laatste stukje loop je weer richting sportvelden en dan hoor je ook de speaker zijn commentaar geven.

Yeahhh, finish!

Ik loop alleen, voor mij zijn al vele lopers gefinishd. Nadeel van alleen lopen is, dat je van de speaker alle aandacht krijgt, al vanaf ruim 100m voor de finish. “Daar komt nr 1.068, Esther Daris….” Pfff, zoveel aandacht verdient mijn prestatie nou ook weer niet, maar feit is dat ik wel tevreden ben. Mijn armen gaan omhoog, mijn chip piept over de mat en ik ben er. Helaas vergeet ik op de stopknop van mijn Garmin te drukken, maar mijn eindtijd werd 1.04 en nog wat seconden. Ik ging uit van 1.05-1.10, dus ik ben best wel tevreden!

 

Dit bericht werd geplaatst in Hardlopen, wedstrijd. Bookmark de permalink .

11 reacties op Kwart marathon Cranendonck

  1. Je gezicht op de foto laat het wel zien hoe tevreden je bent!

  2. Fabiola zegt:

    Terecht tevreden en trots. Mooie prestatie, Esther!

  3. Ilse Koot zegt:

    Wat een topprestatie! Gefeliciteerd…

  4. Sylvia zegt:

    Leuk verhaal en wat een leuke foto’s. Kan zien dat je er van geniet!

    Sylvia (RunSylRun)

  5. ruud zegt:

    En zo is het lopen natuurlijk ook bedoeld, genieten en toch een goede prestatie neer zetten, zonder de stress van een hs-meter en andere hulpmiddelen.
    Goed gedaan dus.
    En, ben benieuwd naar wat het sportvasten op langere termijn nou voor resultaat heeft……
    groetjes, Ruud

  6. je bent weer op de weg terug! Nieuwe energie door sportvasten en nu weer lekker lopen! Ga zo door Esther!

  7. John zegt:

    Je hebt er duidelijk van genoten, en dat is waar het omgaat;-)
    Als je uitging van 1.10, heb je niet alleen genoten, maar ook nog eens heel goed gelopen. Nu die hartslag nog wat omlaag zien te krijgen.

  8. rinus zegt:

    Prachtige foto en dat zo na het sportvasten!.

  9. Jaco zegt:

    Lekker gelopen en genoten.Nog een mooie tijd gelopen ook.Je bent weer helemaal terug!

  10. Super gelopen Esther. Ook nog binnen de verwachte tijd.

Geef een reactie

