Singelloop Breda

Eind augustus liep ik als test 3×4,5km met 5 minuten wandelen tussendoor, tenminste… dat wilde ik lopen, maar het ging voor geen meter. Dat was voor mij reden om de TTM af te zeggen, want voor 16,1km was ik duidelijk nog niet klaar. Maar nu, 4 weken later, loop ik totaal anders, heb ik er weer plezier in en voelen de benen goed. Daarom vroeg ik Maurice of hij nog een startbewijs had voor de bedrijvenloop van Thebe voor de Bredasesingelloop. In 1e instantie waren alle startbewijzen vergeven, maar een paar dagen geleden kwam er toch 1 vrij en kreeg ik een mailtje: ik ben zo vrij geweest om jouw naam er maar meteen op te zetten. Eigenlijk had ik er niet meer op gerekend, maar ik was er wel blij mee. Eens zien of ik het zou kunnen….

De hele week was het al warm, echt warm. Zaterdag 1 oktober was de warmste oktoberdag is heel veel jaren, maar de zondag deed er nauwelijks voor onder. Ik vertrok op tijd naar Breda, wonder boven wonder kon ik vrij snel mijn auto kwijt en ging ik op zoek naar het Chasse Theater, waar de Thebe bus zou staan. Hier waren Maurice en FrankdeM al aanwezig. Niet lang daarna kwam ook Kitty al aan en als laatste sloot ook Jeroen zich bij ons aan. Na zo’n 20x gebruik te hebben gemaakt van een (smerige) dixie (tsja, waar die zenuwen voor nodig zijn…. ik weet het ook niet) was het tijd om het startvak op te zoeken.

In het startvak had ik bedacht dat ik excuses genoeg zou hebben als ik het niet uit zou kunnen lopen: warm, weinig lange afstanden getraind en zo nodig zou ik er vast nog wel een paar bedenken. Het startschot klonk en na een aarzelende, drukke start kon ik lekker doorlopen. Wel geheel op mijn eigen tempo, want de 1e ronde wilde ik me niet opblazen.

(foto met dank aan Maurice)

Na 7,5 km liepen we weer over de grote markt. Als ik uit zou willen stappen, was dit het moment, want nu was ik vlakbij de bus van Thebe waar mijn tas stond. Maar ik dacht absoluut niet aan uitstappen. Het liep lekker, ondanks de warmte. Dus gewoon door de 2e ronde in en lekker door blijven lopen. Tis tenslotte gewoon een soort trainingsrondje.

Onderweg pakte ik wel bijna ieder bekertje water aan dat aangereikt werd. Zowel bij de drankposten als bij het publiek dat in grote getale langs de kant stond. Kindjes onderweg reikten natte sponzen aan en regelmatig ruilde ik een inmiddels droge voor een heerlijke, koude, natte spons. Af en toe kreeg ik een koude douche uit een tuinslang over me heen. Lekker om af te koelen. Ik heb onderweg heerlijk genoten, van het publiek, van de bandjes, van een jongen die op zijn drumstel zat te spelen, de sfeer was erg goed.

Na 13  km keek ik weer eens op mijn Garmin. De tijd die ik zag viel me helemaal niet tegen. Mijn enig andere 15 km wedstrijd ooit, was de 7heuvelenloop van vorig jaar. Toen liep ik daar 1.36.05 op. Ik begon te rekenen en bedacht dat als ik vanaf nu iets meer door zou lopen ik misschien wel onder die tijd uit zou kunnen komen. Zou niet gek zijn om met een gewoon trainingsrondje een pee-errutje te lopen. Dus ging ik ervoor. Eens zien wat ik nog zou kunnen.

De laatste kilometer, 750m, 500m, 250m, de finish in zicht, volgens Garmin kon het lukken en YES, 1.35.50 gaf mijn horloge aan. Een tijd van nog steeds helemaal niks, maar voor mij op dat moment wel het teken dat ik op de goeie weg ben. Nog een lange weg te gaan, maar een behoorlijke opsteker.

Daarna even tijd genomen om rustig te zitten bij het Thebe busje, en na 2 flesjes water wat rondgelopen door Breda en uiteindelijk naar de Grote Markt, waar Kitty haar halve marathon ging finishen. Zij liep een hele mooie tijd van 2.11. Zeker met deze temperaturen heel netjes gedaan.

Na een zoektocht met onze zware tassen, vonden we de douches bij de KMA en uiteindelijk konden we heerlijk gaan zitten op een terrasje om na te praten en een zeer smakelijke 3-gangen menu naar binnen te werken. Een heel geslaagde dag.

Na afloop van een heerlijk loopdagje!

Dit bericht werd geplaatst in Hardlopen, Uncategorized, wedstrijd. Bookmark de permalink .

7 reacties op Singelloop Breda

  1. Tiny zegt:

    Dit soort loopjes moet je zelfvertrouwen weer een stuk opvijzelen. Dat kan bijna niet anders!

  2. Gonda zegt:

    Helemaal niet slecht met dat weer hoor! Het was afzien! In de winter loop je onder de 1.30!

  3. ton zegt:

    Goed gelopen Essie!! Ga je in November naar Nijmegen? Zo ja dan voorspel ik alvast minmaal 5 minuten winst! Het was Kl#te weer voor een wedstrijd 😉

  4. John zegt:

    Nice! Je bent duidelijk weer op de goede weg, dus een verbetering in november zit er zeker in.
    Iets heuvelachtiger, maar met een beetje mazzel voor aangenamere omstandigheden.

  5. Ilse Koot zegt:

    Een tijd van niks? Ik zou zeggen je hebt een persoonlijke topprestatie gelopen! De enige strijd die je immers kan leveren is de strijd tegen jezelf. Vergelijken met andere heeft weinig zin 🙂 Op naar de 5 minuten wint die Ton voorspelt 🙂

  6. RunningHans zegt:

    Ik zou gelijk zeggen dat je sportvasten resultaat heeft gehad. Mooi gedaan. Gefeliciteerd

  7. ruud zegt:

    Kijk, dat gaat weer helemaal lekker zo!
    Als je in zo’n gewoon “trainingsloopje” al een pee-errutje loopt, dan ben je zeker op de goede weg.
    Lekker zo door blijven gaan dus….
    En die 5 minuten, ja daar geloof ik ook in!

Geef een reactie

