Te lange, langzame duurloop

Hardlopen, training lange duurloop

Het zal niemand ontgaan zijn dat het dit weekend supergeweldig loopweer was. Een fijne temperatuur met een lekker zonnetje erbij. Van mij mag het zo blijven tot eind december. En dan mag de lente weer beginnen!

Mooie loopomgeving

Via afstandmeten had ik een route uitgezet, door onbekend gebied. Af en toe zou ik door een stukje lopen dat ik wel kende en op die manier kon ik mooi controleren of ik nog goed liep. De afstand zou ongeveer 15km zijn. Dus zaterdagmiddag, toen man en kinderen hun bezigheden buitenshuis hadden, vertrok ik met mijn bidonnetje, met een gelletje voor “de zekerheid” en met een dosis superzin om te lopen. Doel was langzaam lopen, hs laag proberen te houden.

Genieten met de hoofdletter G

Na 5km was het nodig om een 1e pauze in te lassen, en wel een pitstop. Achteraf had ik beter iets door kunnen lopen, want waar ik het bos inging, groeiden wel heel veel bramenstruiken. En met je blote billekes tussen die prikstruiken was niet echt aangenaam, maar het lopen erna ging wel ontspannender 🙂

Na 12km maakte ik een 2e korte pauze. Deze keer om het gelletje in te nemen en een flinke slok water te drinken. Niet dat ik die gel echt nodig had, maar ik wilde gewoon eens weten welk effect het ding zou hebben. Bovendien zou ik met 3km thuis zijn, dus als het niet beviel hoefde ik niet ver door te lopen. Maar het liep lekker daarna….. en na 2km twijfelde ik. Rechtstreeks naar huis, of toch nog een klein lusje maken? Ik besloot voor het lusje te gaan en liep door. Uiteindelijk werden het 18km in iets meer dan 2 uur tijd. Lekker op mijn gemakje, lekker in de zon. Eigenlijk net wat te ver, maar ja… soms kun je gewoon niet stoppen!

11 gedachtes over “Te lange, langzame duurloop

  1. En na 18km toch maar gestopt!
    Mooi training, mooi weer, mooie omgeving en helemaal goed om zo te experimenteren met gelletjes.
    En helemaal eens; mooi herfstweer tot eind december en dan direct mooi lenteweer! (Hoewel, dan hebben we geen trainingskamp op Tenerife nodig, zou toch ook zonde zijn)

  2. Ik heb ook met gelletjes ge-experimenteerd toen ik nog dacht in oktober de marathon te lopen. Ik meende wel een positief effect te voelen, maar misschien zat dat wel tussen de oren 😉

  3. Hoi,
    Dat weertje doet wonderen bij de mensen hé , het mag zeker zo blijven ! Maar ik vrees er voor :-/
    Jij bent slimmer dan ik , door af en toe ergens te passeren waar je al eens geweest bent . Ik ben de weg eens kwijtgeraakt , amai zeg en als recriantje was dat niet om te lachen . 23 km heb ik toen moeten doen, voor iemand die toen amper 10 km liep 😦 . Sindsdien heb ik altijd een beetje centen op zak , zo kan ik de bus terug nemen 😉 groetjes

Geef een reactie

