van A naar B(elgie)

Uncategorized

Afgelopen zondag wilde ik een lekker eind gaan lopen. Op mijn schema had ik 30 min rustig en daarna 60 min tempo iets opvoeren. Met in en uitlopen dacht ik zo’n 16 km te gaan lopen. Manlief wilde op bezoek bij zijn ouders, dus mijn keuze waar te lopen was snel gemaakt: ik zou te voet naar Belgie gaan en dan met hem mee terug rijden.

De kortste weg naar mijn schoonouders is zo’n 12 km, dus besloot ik met een omweg te gaan lopen. Via Westerhoven en Bergeijk, richting Borkel en dan een lange, lange weg langs diverse boerderijen, om uiteindelijk door het Hageven Plateaux uit te komen bij onze zuiderburen. Het liep lekker en zonder moeite kwam ik dan ook in het natuurgebied net op/over de grens terecht. Daar loop ik wel vaker, maar nog nooit had ik daar de loslopende runderen gezien.

Brrr, enge grote beesten!

Uitgerekend die dag hadden die verhipte beesten besloten om mijn pad te kruizen. Midden op en net langs het pad stonden ze te grazen en te kijken. Oeps, wat nu? Terug was geen optie, maar hardlopend langs de kudde leek me ook niks. Dus wandelen, zo ver mogelijk van die beesten af, even van het pad af en door de begroeiing er langs zien te komen. Rustig doorlopen en af en toe omkijken of ze wel gewoon bleven staan. Tsja… ben niet echt een boerenmeisje en die beesten zijn behoorlijk groot…..

Als ik ze een heel eind voorbij ben durf ik pas weer verder te lopen. Nog even 10 min op tempo en daarna uitlopen, want ik ben er bijna. De teller stond op 16 km toen ik de koffie al kon ruiken. Maar ja… als je lekker loopt…. dan is stoppen wel erg jammer. Dus besloot ik via een omweg door te lopen, gewoon rustig tempo, nog even verder. Uiteindelijk stond mijn garmin op 18 km en dat vond ik wel genoeg. Laatste 100 m even uitwandelen en daarna had ik die koffie met een kersenbonbon wel verdient.

3 gedachtes over “van A naar B(elgie)

Geef een reactie

