Zevenheuvelenloop 2011

Hardlopen, Uncategorized, wedstrijd

Zondag 20 november 2011 brak aan met een zonnetje. Normaal heb ik een hekel aan vroeg opstaan, zeker op een zondag, maar vandaag was een uitzondering. Vandaag was de dag van de 7heuvelenloop, een loopje waar ik van plan was om te testen hoe het met het tempo gesteld is, een loopje waar ik al een tijdje naartoe train, een loopje die altijd heel gezellig begint en eindigt.

Om kwart over 10 de deur uit, om met de bus en vervolgens met de trein zo’n 2,5 uur later in Nijmegen aan te komen.  In Den Bosch was Kitty bij mij in de trein gestapt en samen zochten we de parkeergarage van de SNS bank op om ons te verkleden en waar we ook onze tassen konden achter laten. Even was er nog de twijfel: toch lange mouw?? Maar nee, ik nam de gok en bleef stoer in mijn korte mouwtjes lopen. Gelukkig hadden we beiden een oude trui om ons in het startvak warm te houden. Vlak voordat wij mochten starten (toen Haile al lang en breed over de finish was) brak de zon door en was het heerlijk loopweer.

Over het lopen kan ik vrij kort zijn. Ik wilde graag onder de 1.30 lopen, gewoon om voor mezelf weer een stap te zetten in de lange weg terug naar waar ik ooit was. En dat is gelukt. Met een tijd van 1.29.05 kwam ik weer over de streep. En dat had iets sneller kunnen zijn als ik niet regelmatig had moeten inhouden voor 6man/vrouw breed lopenden groepjes. En wat ik ook irritant vond, was dat de finishers voor mij abrupt stoppen met lopen zodra ze de over de finish kwamen. Ik moest dan ook al inhouden voor de finish, om niet tegen mijn voorgangers aan te lopen. Maar ach, ik ben tevreden voor nu, er zit nog meer in, dus dat moet er dan maar de volgende keer uitkomen. Eerst nog maar weer verder trainen.

Daarna zigzaggend terug naar de garage, ondertussen was de zon verdwenen en kreeg ik het toch wel behoorlijk koud. Af en toe een stukje joggend door de mensenmassa lukte het me om toch een beetje warm te worden. In de garage Kitty weer ontmoet die een hele nette tijd liep van 1.25 en een beetje. Snel kleeden we ons om, want nu werd het tijd voor het volgende deel van deze dag. Het bezoek aan cafe Maxim, waar een behoorlijk aantal Chatnrunners en/of twitteraars en/of bloggers zich al verzameld zou hebben. De nu wel dichte mist zorgde ervoor dat we ons even goed moesten orienteren welke richting we uit moesten, maar gelukkig kostte dit niet te veel kostbare Maxim-tijd.

Ikzelf, Kitty en Janine bij Maxim

Het binnenkomen bij Maxim was weer super. Zoveel bekenden en zoveel mensen om te begroeten, mooie verhalen om aan te horen, super tijden die gelopen zijn, vele pr’s, kortom veel vrolijke, blije mensen, wat zorgde voor een geweldig nazit. Helaas was het tegen 8 uur toch tijd om naar huis te gaan, want met trein en bus duurt die terugreis toch wel erg lang altijd. Samen met Kitty naar het station gelopen, frietje gekocht voor in de trein en in Den Bosch gingen we weer uit elkaar, om ieder voor zich de rest van de reis af te leggen.

Kortom, een zeer geslaagde en gezellige dag. Voor herhaling vatbaar in 2012!

6 gedachtes over “Zevenheuvelenloop 2011

  1. Bam!! Toch maar mooi een pr gelopen. Gefeliciteerd.
    De volgende test/poging maar tijdens een minder massaal evenement plannen en zonder oponthoud nog wat verder onder je pr duiken.

Geef een reactie

