Cross clinic

Een paar weken geleden las ik op de website van Run2Day Eindhoven dat ze weer een clinic gingen organiseren en wel over het lopen van een cross. En aangezien ik in januari-februari wel een paar crossjes wil lopen, leek me die clinic zeer intressant. Dus snel mezelf en manlief ingeschreven en vandaag was het zover.

Toen ik bij aankomst bij de hut van Mie Pils bij de verzamelde hardlopers Luc Krotwaar zag staan, moest ik wel ff slikken. Oeps, was dat het nivo dat verwacht werd? Dan kon ik beter in de auto blijven zitten. Maar gelukkig bleek dat hij niet mee zou lopen, maar juist klaar was met zijn training in de bossen van Waalre.

In een lang lint achter elkaar aan.

In een lang lint achter elkaar aan.

Trainer Ton vertelde ons wat de bedoeling was, stukje rustig in lopen en daarna wat oefeningen, uitleg en vervolgens een crossje lopen. Heuveltjes op-en-af, zandpaden over en proberen de aanwijzingen op te volgen. Je laten “vallen” als je bergaf loopt, armen gebruiken, bovenlijf stil houden, benen laten “rond gaan”. Het was behoorlijk hard werken, maar daar houd ik wel van tijdens een training.

Hard aan het werk!

Na zo’n 1,5 uur liepen we weer terug naar het beginpunt. We mochten kiezen, terug door het bos of via een fietspad. Tsja, je loopt een cross-clinic of niet, dus unaniem werd besloten voor terug door het bos. Ieder op eigen tempo, een 2,5 km terug. Heerlijk was het in het bos, lekker zonnetje, mooie omgeving. Moe terug bij de auto, maar met een heel goed gevoel! Mooie opwarmer voor de Tisvoorniks-loop morgen in Geldrop.

Na afloop nog gezamelijk een kop koffie en even napraten. Andre en Kari en trainer Ton, hartelijk bedankt, ik heb ervan genoten!

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

7 reacties op Cross clinic

  1. Het kan je nog van pas komen in Geldrop vandaag! Er zijn bij ons ook nog een paar leuke crossjes!

  2. Andre zegt:

    Hallo Esther, wat een leuke samenvatting heb je geschreven!! Complimenten!! We hadden het niet beter kunnen verwoorden. Groeten en graag tot een volgende keer! Andre en Kari

  3. Pingback: Cross clinic – pittig & erg leuk! – Run2Day Eindhoven

  4. John de Boer zegt:

    De clinic heeft duidelijk dat extra beetje effect gehad op het verloop van jou gratis loopje een dag later 😉
    Leuk dat jullie er waren.

  5. loopmaatje zegt:

    Zo’n ‘traingen doe je toch alleen maar onder begeleiding goed denk ik ! Goed idee van je daar aan mee te doen ! Ik zou dat beter ook doen ! Maar omdat ik wisselende werkuren heb ligt het wat moeilijk !! groetjes

  6. hijblogt zegt:

    Dat klinkt erg leuk! Ik loop afwisselen door bos en paden. Hier in Limburg ook heuvels. Maar nog meer het bos in lijkt mij nog leuker!

  7. ruud zegt:

    Crossen is zo leuk….en je wordt er zo sterk van, (zeggen ze).
    Daarom doe ik het ook…….

Geef een reactie

