Tisvoorniks Geldrop

Hardlopen, training lange duurloop, wedstrijd

Zondag 27 november werd opnieuw de TisvoorNiks loop georganiseerd. Ter nagedachtenis van Lucas Klamer, een veel te jong overleden brandweerman. Ieder jaar krijgt de organisatie het weer voor elkaar om een super evenement op te zetten, waar geen inschrijfkosten voor gevraagd worden. Maar ook als het niet gratis zou zijn, zou ik hier lopen. Dichtbij huis, simpel van opzet, geen poeha, mooie natuur, veel bekende meelopers en gezelligheid achteraf. Wat wil een mens nog meer?

Voor de start was het al een weerzien met vele bekenden, kop koffie, even omkleden in de sporthal en dan naar de start. Samen met Ans (de niet twitterende en bloggende wederhelft van John) begon ik aan de 15 km. Maar na 2 km moest ik het tempo toch iets laten zakken, het was tenslotte bedoelt als een lange, langzame duurloop.

Sommige stukken gingen heerlijk met de wind in de rug, bijna vliegen over de heide, maar andere stukken waren minder makkelijk. Met de wind pal tegen een stuk weer terug over de onbeschutte heide, over een zandpad, loopt toch behoorlijk zwaar. De dreigende regen blijft gelukkig weg, meer dan een paar spetjes voel ik niet. Dan, na 13 km een viaduct over en ik weet: nu begint het eigenlijk pas. Hier begint het zwaarste stuk, echt mul zand, heuveltjes en als je denkt dat je het ergste gehad hebt, ga je een wildrooster over en begint er opnieuw een lang stuk door mul zand. Ik heb het zwaar, maar zet door. De tijd die ik hier 3 jaar geleden liep, kan ik verbeteren, maar dan moet wel doorzetten. De rustige duurloop is allang niet meer echt rustig 🙂

Het laatste stukje is door het dorp zelf, nog een paar bochten, nog maar een klein stukje en dan ga ik over de finish. In 1.26 en nog wat, ik ben tevreden. Dat is toch 3 minuten sneller dan 3 jaar geleden en hoewel het nog niks zegt, geeft het me vertrouwen. Want na de Tisvoorniksloop van 3 jaar geleden, liep ik mijn pr’s op de halve marathon, de 10km en de 5km. Zou dit een teken zijn? Nu sneller dan toen, met als toetje straks in het voorjaar een aantal nieuwe pr’s? Ik ga er in ieder geval voor!

Na afloop even lekker douchen en in de kleedkamer kom ik Ans weer tegen. Zij was zo’n 2 minuten voor mij over de streep. Na de douche is het tijd voor een kom soep en napraten met de bekende lopers die nu binnendruppelen na afloop van de verschillende afstanden. Het was weer heel gezellig, volgend jaar ben ik er weer, maar dan, als alles loopt zoals ik hoop, voor de halve marathon.

6 gedachtes over “Tisvoorniks Geldrop

  1. Die PR’s komen dit voorjaar wel! Ik heb ook mooie herinneringen aan dit gebied, maar nog nooit hardlopend, dat komt nog wel een van de komende jaren. Ik ben er regelmatig te paard doorheen gegaloppeerd 😉

  2. In een duurloop je tijd op dit parcours verbeteren, dat beloofd wat voor je volgende halve.
    Tisvoorniks is een heel erg leuk, goed georganiseerd en gezellig evenement. Volgend jaar ben ik er wederom bij.

  3. Spijtig dat ik voor zo’n dingen steeds forfait geef! Maar mijn man ziet dat allemaal niet zo zitten , zeker niet als de autorit wat te lang gaat duren ! Maar zo te lezen was het weer een fijne loopdag !Toch mooi als zo’n dingen gedaan worden hé !! groetjes

Geef een reactie

