Florijnwinterloop 2012

FlorijnWinterloop 2012

Zaterdagochtend begon al vroeg, de wekker liep om 7 uur af. En hoewel ik de hele week gewerkt had en iedere dag moeite had met opstaan, kon ik vanmorgen redelijk makkelijk mijn bed uit. De reden: een loopwedstrijdje in Woudenberg. Opstaan, eten, tas controleren, tas nogmaals controleren en toen in de auto op weg naar de carpoolplaats in Vianen, waar Kitty op me zou wachten, zodat we het laatste stukje samen konden rijden.

In Woudenberg was het een weerzien met vele bekenden. Even bijpraten en daarna was het tijd voor de 25km lopers om te vertrekken. Ik ging nog een keer naar de wc en 5 minuten later nog maar een keer en daarna was het voor mij ook tijd om naar het startvak te gaan. Gelukkig hoefde ik niet lang te wachten, het startschot ging en ook de deelnemers aan de 10EM konden we vertrekken.

Het waaide hard in Woudenberg, heel hard. Het 1e deel door het bos was het goed te hebben, zijwind, maar wel stevig. Daarna een lange rechte weg langs de rijksweg, pal wind tegen. Hier werd ik gepasseerd door de snelle 25 km wedstrijdlopers, alsof ik stilstond haalden ze me soepeltjes in. Jaloers keek ik ze na… als ik toch eens zo makkelijk kon lopen… dromend over 1e plaatsen en knokkend tegen de wind liep ik verder.

Eindelijk een bocht naar rechts, afbuigendvan de rijksweg. Even een stuk met wind mee. Beetje op adem komen, beetje aanzetten en net als je weer lekker loopt een haakse bocht rechtsaf, weer wind tegen *zucht*. Gelukkig schonken ze op dat punt wel warme thee, dus ik nam heel even tijd om mijn bekertje leeg te drinken en daarna weer verder te gaan. Eerst het groepje ingehaald dat al kilometers achter me had gelopen en toen daar voorbij. Bochtje naar links en opeens herkende ik het terrein. Dit was een stukje dat we op de heenweg ook gelopen hadden, alleen nu de andere kant op. Met andere woorden: het einde kwam in zicht. De wind bleef blazen, nu vanaf de zijkant, na een bochtje weer vanaf een ander kant, maar nooit echt lekker in je rug. Nou ja, het was niet anders.

Bijna bij de finish, de laatste loodjes (foto Wim Bruijne)

De laatste kilometer was ik wel blij dat ik de speaker al kon horen, het was nu echt niet ver meer. Het verwachte pr kwam in zicht, nog even doorbijten. Dat ik een pr zou lopen vandaag, was niet echt een verrassing, mijn 1e en enige 10EM hiervoor was in september 2010 geweest bij de TTM en toen liep ik nog met hielspoor. De enige vraag was, met hoeveel minuten ik die tijd zou kunnen verbeteren. Uiteindelijk kwam ik in 1.39.03 over de finish, en dus zo’n 11 minuten sneller dan ruim 1 jaar geleden. Tevreden voor nu, maar wel met het idee dat er nog genoeg werk te doen is, want er kan nog wel meer tijd vanaf. Zonder al die tegenwind had er een mooiere tijd in gezeten, maar ja, da’s gezeur achteraf. Ik heb lekker gelopen, geen moment gedacht dat ik het niet zou kunnen halen, niet hoeven wandelen, op het einde nog wat lopers kunnen inhalen en het beste, geen pijntjes achteraf.

Na binnenkomst in de kantine een lekkere kop thee gedronken en gewacht op de 25 km lopers, die al snel binnen kwamen druppelen. Kitty had een supermooie tijd gelopen en was zelf ook tevreden, een mooie opsteker onderweg naar Rotterdam! Daarna douchen en terug naar de kantine, waar het nog altijd gezellig was. Mensen kwamen en gingen, maar wij bleven lekker zitten waar we zaten en vermaakten ons prima. Rond 4 uur werd het tijd om toch naar huis te gaan. En dan valt bijna 1,5 uur terugrijden toch wel tegen, maar ach, het was weer een mooi hardloopdagje en daar heb ik best wat voor over!

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

9 reacties op Florijnwinterloop 2012

  1. Tiny zegt:

    Gefeliciteerd Esther Goeie opmerking niet zeuren over hoe het had kunnen zijn. Gewoon doen met het het was!!

  2. Anita zegt:

    Je moest er even voor reizen maar dan had je ook wat: een mooie loop, een joekel van een PR en meet & greet met veel Tweeps! Leuk dat je erbij was en tot een volgende keer ergens!

  3. loopmaatje zegt:

    Wat een super tijd !! Dikke Proficiat !!

  4. jan zegt:

    Wees blij dat je het gevoel hebt nog sneller te kunnen, dan kun je hier volgend jaar weer een PR pakken!

  5. John zegt:

    Nogmaals van harte met je PR. Een gezellige dag, leuke mensen, goede tijden, een hapje, een drankje, meer hoeft het toch niet te zijn.
    Tot de volgende.

  6. ruud zegt:

    Was een mooi dagje in Woudenberg met vele bekenden.
    Je hebt het weer netjes gedaan, een mooi PR gelopen, en gewoon lekker zo doorgaan zoals je bezig bent; dan zal dit PR er ongetwijfeld de volgende keer ook wel aan gaan

  7. kitty zegt:

    Eindelijk heb ik de juiste link toegevoegd aan mijn blog en krijg ik dus jouw updates gewoon weer in zicht!
    Het was gezellig in Woudenberg… Leuke mensen, lekker gelopen enne ben nog steeds jaloers op het door jou gescoorde jack!

  8. knappe tijd, zeker gezien de harde wind! Woudenberg is mooi lopen en een PR! Volgende keer nog sneller met minder of geen wind!

  9. Sandra zegt:

    Respect hoor.. Ik loop sinds kort ook hard.. vind het echt heel leuk om te doen.. maar ben nog niet zo ver als jij al bent.. ik kan nu met gemak 5 km lopen en ben nu aan het trainen voor 10 km. Op dit moment staat het trainen op laag pitje om dat ik het gewoon te koud vind om te lopen..

Geef een reactie

