Verbetering?

Uncategorized

Ik durf het bijna niet hardop te zeggen, maar die heup lijkt de goede kant op te gaan. Zomaar opeens. Dacht ik afgelopen week nog aan opgeven, stoppen, schoenen in de kliko gooien, ging het zaterdag opeens zonder pijn. Raar, waar wel heel prettig 🙂

Donderdagmiddag ging ik een stukje lopen op de vff’s,  5×1 minuutje, meer niet. De 1e 2 minuutjes liepen voor geen meter, maar daarna ging het wel weer beter. Maar ik kwam weer met pijn thuis. Balen dus weer.

Daarna had ik een afspraak bij de masseur. En hij nam me even goed onder handen, zowel letterlijk als met woorden. Tijdens de massage gebruikte hij zijn handen, knie en elleboog en behandelde niet alleen die heup, maar ook de bilpartij. Au! en verklaar die blauwe plekken maar eens bij je echtgenoot….. Maar ook gaf hij mij zijn visie op het opbouwen en dat ik weer eens alles door elkaar haalde. Dat ik me toch echt eens moest beperken tot 1 ding, dat ik nu eens voor een langere periode blessurevrij moest zien te blijven. Of kiezen voor schoenen of kiezen voor een rustige opbouw op vff’s….. Tsja verstandelijk weet ik dat hij (en anderen die het me al eerder vertelden) gelijk heeft. Maar het loopt nu eenmaal zo fijn op die vff’s. Althans… die minuutjes dat het me lukt….. Keuzes maken…. ik vinttut maar moeilijk!

En toen ging ik dus zaterdagmiddag een rondje lopen. Samen met Gert die schoenen gekocht had bij de Trailrunshop en die graag wilde uitproberen. Vooraf had ik al gemeld dat ik nog niet echt een leuke ronde kon lopen, 5×5 minuutjes en wandelminuten ertussen door. Gert vond het geen probleem. Dus gingen we naar de Achelse Kluis, eerst voor een rondje lopen, daarna voor een rondje Belgisch bier op het terras.

En wat denk je?? Ik liep als een kieviet. Opeens totaal geen pijn in die heup! Huh? De heilzame werking van het lopen met Gert? De noodgedwonge rust de afgelopen weken? De injectie van de sportarts? Of juich ik nu te vroeg en is dit een tijdelijke opleving? Feit is wel dat ik ook ’s avonds en nu de volgende dag totaal geen pijn heb. Raar! Ik durf het nog niet te geloven, maar ik hoop toch van harte dat dit wel weer het begin is van mijn zoveelste hardloopleven!

 

3 gedachtes over “Verbetering?

Geef een reactie

