De halve van Renesse

Die voor mij dus geen halve werd, maar een 12,1km. In oktober vorig jaar had ik me nog vol mooie plannen ingeschreven , maar ja…… een blessure gooide roet in het eten en uit voorzorg zette ik de inschrijving voor de halve om in de 12,1km. Want na alle mooie verhalen over vorig jaar, wilde ik er dit jaar toch zeker bij zijn.

Al om 6 uur ’s morgens liep de wekker af en na een kort moment van tegenzin, stond ik toch vrij snel naast mijn bed. Want voordat ik om half 11 kon starten, moest ik nog ruim 2 uur rijden en onderweg Kitty oppikken. Na een rustig ritje (jemig, wat is dat stuk rijden in Zeeland saai!) kwamen we ruim op tijd aan in Renesse. Op het parkeerterrein ontmoeten we al gelijk John, die er ook al een aardig ritje op had zitten. Ge3en liepen we naar het buurtcentrum om onze startnummers op te halen, waar niet veel later ook Jacqueline aankwam. Gelukkig hadden we genoeg tijd voor een praatje, een kop koffie en ik had zelfs genoeg tijd om 3x opnieuw in de rij te gaan staan voor de toiletten. Irritante gewoonte….

Foto gemaakt door Fabiola

Vlak voor de start van de 12,1 km maakten we ook nog kennis met Gunter en Fabiola, die niet meeliepen, maar voor de broodnodige support zouden zorgen. Leuk jullie ontmoet te hebben en dank voor de foto’s!

Het deelnemersveld op de 12,1km was niet zo gek groot, dus mijn plekje achterin had ik snel gevonden. Het startschot en weg waren we. Eerst een stukje dorp, stukje fietspad en daarna zand/grint paden langs een duinenrand. Mooi lopen! Na 3km draaiden we het strand op en daar werd het lopen zwaarder. Wat me zeer verwonderde was dat ik nauwelijks de zee zag, zo breed was het strand. Oke, goed letten op de techniek, korte pasjes, op de voorvoet en vooral niet kijken hoe ver we nog moesten…..

Na 5km de duinen weer over, weg van het strand. Maar als je dacht dat het lopen makkelijker werd…. nou nee. Nu waren de duinen aan de beurt. En die zijn best wel behoorlijk hoog! Dus opnieuw letten op het lopen, knieen omhoog, arm inzet en vooral niet kijken hoe hoog dat ding nog was! En dan de beloning, jezelf heerlijk omlaag laten “vallen”, tempo maken om de volgende duin weer te beklimmen. Maar zoals aan alles, kwam ook aan de duinen een einde en we mochten lekker lopen in de schaduw van een bos. Single tracks, bruggetje, bochtje links, bochtje rechts. En dan een wildrooster over en opnieuw een duingebied in. Wat een heerlijk rondje, met verschillende ondergronden, verschillend gebied om in te lopen, stukjes vlak, klimmetjes, alles wat een loopje leuk kan maken zat erin.

Bijna bij de finish

Uiteindelijk hoor ik de speaker weer. En een paar 100m voor de finish staan Fabiola en Gunter aan te moedigen. Nog even lachen naar de fotograaf en dan snel verder. Hoewel de tijd niet super is, is het toch beter dan ik van tevoren had gedacht: in 1.15 kom ik over de finish. Medaille om, flesje water en dan heerlijk uitlopen en genieten van het feit dat ik toch mooi weer die 12km achter elkaar kan lopen. Veel mensen heb ik ingehaald terwijl ze wandelden, maar ik heb de hele afstand “hard”lopend kunnen afleggen. Zelfs niet gestopt bij de ruim aanwezige drankposten, omdat ik zelf mijn bidon water bij me had.

Nadat we allemaal gedoucht zijn, zoeken we een terrasje op voor een hapje en een drankje. Na het genieten van het lopen, geniet ik nu van het heerlijk niks meer hoeven. Lekkere salade, lekker wat drinken, goed gezelschap, wat wil een mens nog meer? De middag gaat veel te snel voorbij en met een terugreis van opnieuw ruim 2 uur voor de boeg, gaan we rond 5 uur op pad terug naar Brabant.

Als het even kan, ben ik er volgend jaar zeker weer bij. Een super mooi, afwisselend rondje, netjes georganiseerd, met meer dan voldoende vrijwilligers, genoeg waterposten onderweg en mooi weer in Zeeland. Het vroege opstaan en de 2 uur rijden, heb ik hier zeker weer voor over!

Dit bericht werd geplaatst in Halve van Renesse. Bookmark de permalink .

6 reacties op De halve van Renesse

  1. Fabiola zegt:

    Je hebt heerlijk gelopen, Esther, en dat was heel goed aan je te zien. Ik vind het een super mooie tijd op een pittig parcours, petje af! En eindelijk hebben we mekaar eens irl gezien. Tot de volgende keer!

  2. Leuk verslag! Wat hadden jullie een geweldig weer. Volgend jaar misschien de HM, maar niks moet gelukkig 🙂 Op naar de volgende run. Leuke foto’s ook!

  3. John zegt:

    Een heerlijke en gezellige dag die we volgend jaar zeker herhalen. Heel goed gelopen op een mooi afwisselend maar pittig parcours.
    Volgend jaar met z’n allen de halve 😉

  4. Als je de getallen snel bekijkt is 12.1 bijna een hetzelfde als 21.1. Zonder gekheid goed gelopen!

  5. ruud zegt:

    Kijk, gewoon weer lekke gelopen en nog een prima tijd ook.
    En een heerlijk dagje uit, gezellig zo”n nazit!

  6. Jacqueline zegt:

    Het was een heerlijke dag in Renesse en top gelopen hoor op het pittige parcours. Bedankt voor de gezelligheid….doen we volgend jaar nog eens haarfijn over.

Geef een reactie

