So far so good

Volgens mij is het me nog nooit gelukt om me zo goed aan een schema te houden als deze keer. Liep ik normaal altijd wel een stukje verder dan eigenlijk mocht, nu loop ik zelfs geen 10 seconden langer dan mijn schema zegt. Beetje saai misschien wel, maar wil ik het deze keer echt goed doen, wil ik deze keer echt geen blessures, dan is dit de enige manier. Straks, als ik dit eenmaal onder de knie heb, dan kan ik weer fijn mijn eigen plan trekken!

Week 4 zit er nu op, in totaal loop ik nu 33 minuten op de vff/merrells, maar opgedeeld in 5 stukjes met 2 wandelminuten als pauze tussendoor. En eigenlijk, ik durf het nog niet hardop te zeggen, maar het voelt goed op dit moment. Het lijkt wel of alle pijntjes die ik had, heel langzaam aan het verdwijnen zijn. Mijn linkerknie, mijn rechterheup, mijn onderrug…. ze verdwijnen, worden minder….. Het lijkt wel een wonder.

Wat ik wel meer en meer voel zijn mijn kuiten. Die worden behoorlijk aan het werk gezet. Tijdens de trainingen heb ik weinig last van, maar de wandelminuten voel ik ze wel even. En vorige week had ik opeens een hele dag geweldige spierpijn in beide kuiten, die de dag erna even zo plotseling weer over was. Ik kan wel wat redenen bedenken waarom het net die keer extra aankwam bij mijn kuiten, maar welke de juiste is…. ik weet het niet. Feit is dat die spierpijn snel weg was en dat is een goed teken.

Waar ik heel erg naar uitkijk is het lopen van een heerlijke lange duurloop, want die paar minuten die ik nu achter elkaar mag lopen, stelt niks voor. Maar dat zal binnenkort goed komen, want het schema gaat vanaf nu behoorlijk snel opbouwen. Nog een paar weken geduld en ik kan eindelijk zeggen dat ik een echte barefoot style hardloopster ben. Nog een paar weken geduldig opbouwen en dan geloof ik er zelf ook in!

Dit bericht werd geplaatst in Hardlopen, vibram five finger. Bookmark de permalink .

5 reacties op So far so good

  1. Gelukkig dat het zo positief gaat nu. Je lange duurlopen gaan komen!!

  2. ruud zegt:

    So far so good!
    Goede berichten dus, vasthouden en dan (langzaam aan!) uitbouwen

  3. Jacqueline zegt:

    Klilnkt allemaal heel positief …. lekker hoor.

  4. langzaamaan zegt:

    Klinkt geweldig zeg !! Ik ben blij te horen dat het goed gaat, vasthouden dat schema 🙂
    PS ik wil em ook wel

  5. John zegt:

    Erin blijven geloven en de behouden om niet te snel teveel te doen, dan komt het best goed.

Geef een reactie

