Spyridon

Vff Spyridon, mooi he? 🙂

Begin juli ontving ik een nieuwsbrief van MudSweatTrails, met daarin een prijsvraag. En aangezien ik het antwoord wist op de vraag: wie won de marathon van Rome in 1960 op blote voeten, stuurde ik meteen een mailtje terug met het antwoord. Want, de prijs die te winnen was, was een paar vff Spyridon. En die schoen stond hoog op mijn wensenlijst van ooit-aan-te-schaffen. Dus daar wilde ik best een mailtje aan wagen. En wat denk je? Ik kreeg een paar dagen later een mailtje met daarin de melding dat ik de gelukkige winnares was van die vff. YES!! Erg blij mee!

Al een paar dagen later werd er een pakje bezorgd, waarin mijn mooie rode Spyridons zaten. En een uurtje later liep ik buiten. Nodeloos om te vermelden op welke schoenen. Toch? Ik liep over een pad met veel scherpe stenen, waar ik op de Bikila’s nog wel eens een au-momentje beleefde. Deze keer, geen greintje last! Ook de bos- en zandpaden liepen heerlijk. Uitstekende boomwortels, dennenappels… ik voelde niks. Daarna door een lekkere modderpoel van een paar meter lengte over de hele breedte van het pad en zonder uitglijden (wat me vorige keer bijna gebeurde) kwam ik aan de overkant. Lekker schoentje dus.

Het laatste deel van de route ging over fietspad. Was niet de bedoeling (maar ja, weer eens verdwaald in het bos van niks ……), maar ach ik had de weg terug weer gevonden en niet heel de wereld kan onverhard zijn helaas. En daar op dat stuk viel het me op dat de Spyridon net wat minder lekker liep. Op 1 of andere manier is de zool niet gemaakt voor fietspaden. De noppen, die zo fijn waren in het bos, drukten in mijn voetzool en dat voelde minder prettig.

Raar om mee te maken, aangezien ik eigenlijk van tevoren dacht: kom op, een vff = een vff. De zool stelt niks voor, demping zit er niet in, dus hoe kan het dan toch anders lopen?? Nou, het kan dus wel degelijk anders lopen. De Spyridon is de trail-versie onder de vff’s en dus duidelijk gemaakt om onverhard te lopen. Weer wat geleerd. Een vff is dus niet zomaar een vff, maar allemaal met andere eigenschappen.

Dat betekent dus dat de Spyridon wel geschikt zal zijn voor de BearTrail in oktober, maar waarschijnlijk niet voor de AdventureRun in december. Goh, vervelend, zal ik toch nog een paar moeten gaan aanschaffen ……

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

4 reacties op Spyridon

  1. En dat voor ÊÊn mailtje;-) Geluksvogel?

  2. langzaamaan zegt:

    Gefeliciteerd !! Geluksvogel 🙂 Leuke schoentjes maar jammer dat je ze niet op de verharde weg kunt gebruiken, tja dan zit er niets anders op dan er een stel bij te kopen… wat naar… 😉

  3. gefeliciteerd Esther! Dit is nu helemaal jouw ding he? Loopt vast prima voor je op Ameland 🙂

  4. John zegt:

    Gefeliciteerd met je prijs. Zo kun je weer een schoen van je to buy list schrappen 😉
    Je zal de serie inmiddels wel compleet hebben. Krijgen we nog een uitgebreid vergelijkend onderzoek te lezen?

Geef een reactie

