Einde in zicht

Strand van Baia Domizia

Na 2 weken vakantie, met alleen waat spelen op het strand en lopen over de camping, heb ik de draad van het schema weer opgepakt. Week 9 is begonnen met 2×25 min en 1×10 min en een pauze van telkens 2 minuten tussendoor. En nog steeds gaat het goed. Ja, ik loop op een tempo, waarbij een slak die mij inhaalt een gierende lachbui krijgt, maar ik loop. En ik loop zonder enige pijn! En dat was het uiteindelijke doel, het tempo komt wel weer. Ooit… en zo niet, dan niet. Zonder pijn lopen is me al heel veel waard!

Toen ik begon met dit schema, met de-grote-overstap had ik last van een pijntje onder mijn linker knie, een rechter heup die niks wilde en een onderrug die zeurde. Dus vroeg ik me af of het verstandig was om op dat moment te gaan voor de totale omschakeling. Maar gedurende de 1e weken verdwenen de pijntjes. Misschien mede doordat ik minder liep in het begin, maar tot op heden zijn ze niet meer terug gekomen. En dat terwijl de duur van de trainingen toch wel langer en langer werd en de pauze minder en minder.

Nog maar 5 trainingen en dit schema is gedaan. Dan kan ik 60 minuten aaneen lopen op de vff. Voor sommigen een makkie, een lachertje. Voor mij een mijlpaal, iets waar ik al lang van droom. Maar een eindpunt is het zeker niet, want er zijn alweer genoeg plannen gemaakt voor de komende maanden. Maar nog even niet te ver voor me uit kijken, eerst dit afmaken. Stapje voor stapje kom ik er! ๐Ÿ™‚

Dit bericht werd geplaatst in Opbouwschema, Uncategorized, Vakantie, vibram five finger. Bookmark de permalink .

6 reacties op Einde in zicht

  1. Ruud zegt:

    Fijn dat het nu allemaal zo lekker gaat, houden zo en succes natuurlijk met het nieuwe schema

  2. Tiny zegt:

    Wat zal ik blij als wij samen hier weer eens een loopje kunnen maken. Of bij jullie. Houden zo!!

  3. Yvonne zegt:

    Super fijn voor je dat alles nu de goede kant uit gaat !! Rustig blijven opbouwen dan komt het helemaal goed ๐Ÿ™‚

  4. Super zeg. Ik hoop echt dat je kan blijven opbouwen en straks op Ameland de HM er op kan lopen.

  5. John zegt:

    De rustige opbouw heeft duidelijk effect, dus met het koppie erbij zo verder blijven gaan. Tempo is van later zorg, pijnvrij en genieten van het lopen is veel belangrijker.

  6. Mooie foto van jou op het strand! Rustig opbouwen is altijd goed. Ik zeg altijd: een pyramide wordt zo hoog als de basis breed is en zo is het ook met lopen. Als de basis goed is, dan heb je er straks alleen maar meer profijt van. Wie weet heb je nu simpelweg een betere basis doordat je zรณ rustig hebt opgebouwd op die nieuwe schoenen. Maakt ook niet eens uit waardoor het komt, je loopt nu lekker en vanaf nu ga je weer uitbouwen. Eerst de eerste run op 8 september. Spannend! En dan heb je weer wat meer inzicht in het vervolg denk ik. Op naar vele goeie jaren hardloop plezier en ik hoop nog veel te mogen lezen ๐Ÿ™‚

Geef een reactie

