Ronde van Waalre

Ronde van Waalre, VFF, wedstrijd

Gisteravond, 8 september, stond er eindelijk weer eens een loopje voor mij op de agenda, de Ronde van Waalre. Een simpel, leuk rondje. Goede sfeer rondom het marktplein en natuurlijk op het terras, gezellige mensen voor een praatje en een aanmoediging. En in mijn geval, mijn 1e loopje op vff. Enige illusies over een snelle tijd had ik niet, maar ik wilde gewoon ervaren hoe het was om op de vff een wedstrijdje te lopen. Nou ik kan je vertellen, het is niet anders dan op schoenen. Ja, je krijgt wat extra blikken en een enkele vraag of dat nou echt lekker loopt (nee, ik doe het omdat ik mezelf wil pesten, duh!!), maar verder is er geen verschil. Gelukkig maar!

Tegen 18.00 uur stelden wij ons op in het startvak, ik aanvankelijk nog wat achteraan, maar al snel bedacht ik dat het leuker was om samen met een paar anderen van loopgroep Eindhovenloopt te wachten op het startschot en drong ik verder naar voren. Dat ik veel ingehaald zou worden was duidelijk, dan maar door een aantal mensen extra. Voordeel van dit loopje is dat het niet extreem druk is en de wegen breed genoeg, ik zou niemand in de weg lopen.

Startschot en hop weg waren we. Ik te snel. Natuurlijk, ik leer het nooit. Maar het liep wel lekker, dus ik had geen zin om in te houden. Ik zou mezelf vast wel ergens tegen komen, maar dat zou ik dan wel zien. 1e km ging in 5.40, oeps, te snel voor mij, maar ach, 5km is nogal te overzien. 2e km ging al langzamer en de 3e nog een stapje minder, door een zandpad van bijna een km lang. Af en toe wierp ik een blik op mijn horloge om de  “snel”heid te zien en dat was af en toe niet best, naar de totaal tijd keek ik bewust niet. Maar ja…. ergens in dat achterhoofd hoorde ik wel stemmetjes dat onder de 30 minuten toch wel leuk zou zijn geweest….. Na het zandpad nam ik even tijd om op de ademhaling te letten, mijn houding was ook lekker ingekakt, dus daar moest ik ook wat aan doen. Hup, 1,2,3,4, tempo in die benen, 180 pasjes per minuut. Gelukkig ging het daarna weer beter en bij het passeren van het 4km bordje besloot ik dat het alles of niks zou worden. Aanzetten dus en maar zien of ik het vol zou houden tot de finish.

Ik haalde een aantal mensen in die mij ergens eerder hadden ingehaald, heerlijk gevoel :). Nog een beetje extra geven, ik hoor de speaker al, ik zie de finish aan de andere kant van de kiosk. Mijn passen nog wat vergroten, en na een laatste bocht zie ik de tijd, die ik bewust niet had gezien op mijn horloge. 29min en heel wat seconden, maar…. ik ging het redden, ik kan het: 5km onder de 30 minuten!! Jihaaa, dat het maar net 5sec scheelde en de 5km net geen 5km was, dat vergeet ik lekker. Van tevoren ging ik uit van 31-32 minuten en dan betekent dat dit toch beter was dan gedacht. Dit betekent dat ik toch iets verder ben en een net iets betere conditie heb dan ik dacht. Dit betekent moed voor de komende weken om lekker verder te gaan.

Iedereen van onze loopgroep had fijn gelopen en mooie tijden gehaald. En een 2e plek voor Sandra bij de dames op de 15km was natuurlijk helemaal een mooie prestatie! Gezellig werd het daarna ook nog op het terras. Heerlijk deze loopjes, ik houd ervan!

3 gedachtes over “Ronde van Waalre

Geef een reactie

