Zomaar een training

Gisteren stond er weer 1 op het schema: 60min in dl1. Het hoe langzaam dl1 is, dat zeg ik lekker niet. Maar ga er maar vanuit dat het langzaam, heel heel heel langzaam is! Maar het loopt wel lekker, zo’n rondje zonder moe te worden. En eindelijk begin ik ook die kleine pasjes met een frequentie van 180 letterlijk onder de knie te krijgen. Maakte ik eerder de fout langzamer te lopen door minder pasjes te maken, de laatste tijd lukt het beter door kortere pasjes te maken, maar wel die 180. Dankzij mijn metronoom, dat dan weer wel.

Fietsers die me inhalen, maken regelmatig een opmerking. “wat heb jij nou voor rare muziek?” Ik zwaai dan maar en knik een keer. Uitleggen dat de tikken van een metronoom zijn, dat ik het doe voor een hoog pas frequentie, voor de kleine pasjes, landen onder het lichaamsgewicht, enz enz vertel ik ze niet. Snappen de meesten toch niet. Interesseert de meesten ook niet. Maar mij wel en dat het mij steeds beter af gaat, hoewel ik af en toe ook simpel word van die tikken neem ik dan maar voor lief.

Gistermiddag ging ik gehaast, snel-snel de deur. Na een halve dag werken, paar uur in de auto, snel met oudste naar de markt, had ik nog net genoeg tijd om voor het eten een rondje te lopen. In wachten tot na het eten had ik geen zin, want dan zou het donker zijn en kan ik dus het bos niet in. Metronoom weer aan, vff aan en de deur uit. Dorp uit, zandpad op, waar zo maar opeens een Imagehek dwars over het pad stond, bord erbij: doorgaand verkeer gestremd. Nou voel ik mezelf geen doorgaand verkeer, dus liep ik om het hek heen en dacht gewoon verder te kunnen. Bijna een km lang kon dat ook. Toen niet meer. Een gat van zo’n 10m lengte over het hele pad versperde me de weg….. Maar gelukkig ligt er aan 1 kant van dat pad een maisveld en dus gebeurde het dat ik voor het eerst van mijn leven een stuk dwars door een maisveld liep. Extra trainingsvorm zullen we het maar noemen ๐Ÿ™‚

Daarna door het bos, stukje over de Malpie en weer weer terug op het rechte pad. Langs een troep zwanenImage bij de watermolen. Ik vind het maar niks al die loslopende dieren overal. Snateren dat die beesten kunnen en zelfs blazen als een kat. Ik kies voor de berm, zo ver mogelijk bij die snertbeesten vandaan (ik ben egwel een dierenvriend hoor, maar niet van dit gespuis). Zo snel mijn vff’s mij kunnen dragen erlangs.

Stukje over de weg.ย Ik kijk op mijn horloge, wijk wat af van het rechte pad en blijk opeens midden op de weg te lopen. Waar een (oudere) fietser, die me in wil halen, mij opeens te verstaan geeft dat ik uit moet kijken. Op mijn opmerking dat hij ook even had kunnen bellen, zodat ik hem aan had horen komen, krijg ik als commentaar dat ik op mijn woorden moet letten. Jongedame, zegt hij er nog achteraan. Volgens mij had die man goede zin, een nieuwe bel en een nieuwe bril nodig. Mij jonge dame noemen betekent dat zijn zicht niet best is ๐Ÿ™‚

Verder verloopt mijn rondje gewoon rustig, tot op het einde. Vlakbij huis wordt een weilanden gebied omgebouwd tot woongebied. Jammer genoeg, weer een stuk natuur weg. De smalle weg die daar liep is sinds kort weg en het is 1 grote zandvlakte. Maw weer een stuk extra trainingsgebied zo lang het duurt. Normaal zou ik over die weg hebben gelopen, nu dus dwars door mul zand. Maar daar waar ik weer de gewone weg op wil, gaat dat niet lukken. Er is een diepe geul gegraven voor de riolering. Dus…. een extra stukje mul zand om langs de geul te lopen. Mooie training zal ik het maar noemen.

Na 61 minuten sta ik thuis voor de deur. Mooi uitgekiend qua tijd en het eten wordt net op tafel gezet. Lekker trainen en goed eten. Prima combinatie ๐Ÿ™‚

Dit bericht werd geplaatst in training lange duurloop, Uncategorized, VFF, vibram five finger. Bookmark de permalink .

2 reacties op Zomaar een training

  1. Het begint er weer op te lijken. Ik lees dit met plezier.

  2. Ton zegt:

    Volgens mij zijn het ganzen ๐Ÿ˜‰

Geef een reactie

