VFF’jes op reep in Parijs

VFF, vibram five finger

Afgelopen weekend ben ik met de “stoeptegelmoeders” (we kennen elkaar van het jarenlang staan op dezelfde stoeptegels bij het ophalen van ons kroost bij de basisschool) naar Parijs geweest. Na 3 jaar kan ik wel zeggen dat het echt onze jaarlijke traditie is, ieder laatste weekend van de herfstvakantie vertrekken wij naar de prachtige stad Parijs.

Het Louvre op de achtergrond.

En zoals ieder jaar, neem ik natuurlijk mijn hardloopspullen mee. Dit jaar mochten de vff Bikilaatjes voor het eerst mee in de tas. Dat de vriendinnen nog steeds niet snappen wat ik nou leuk vind aan dat hardlopen ’s morgens vroeg door een (meestal) regenachtig Parijs, mag voor mij de pret niet drukken. Ik sta vrijwillig vroeg op om mijn geniet-momenten te pakken en zit al weken van tevoren op afstandmeten te zoeken naar de meest ideale route. Dit jaar werd het een rondje langs de Dome des Invalides van Napoleon, langs de Seine, oversteken naar het Louvre, stuk door de Tulerieen, weer terug langs de Seine naar de Eiffeltoren.

Vraag me niet hoe ik deze foto heb gemaakt. Ik had in ieder geval heel wat bekijks 🙂

Daar er onderdoor slalommen tussen de toeristen, vervolgens over de Esplande en dan links af “onze” straat in. Rondje van 7 km en inclusief in/uitlopen en een aantal foto-momentjes deed ik er bijna een uur over. Lekker rustig, want er moest de rest van de dag nog meer gelopen worden. Helaas op slenter-tempo, want van hardlopen wordt je toch echt minder moe 🙂

 

 

3 gedachtes over “VFF’jes op reep in Parijs

  1. Zo te lezen heb je een lekker weekend gehad. Lijkt mij super gaaf om in Parijs te gaan hardlopen 🙂 Lekker op de “bonnevooi” en dat van die foto vroeg ik mij op twitter al af… met je kont op de grond ?

Geef een reactie

