2013 en goede voornemens

407441_10151154309816447_513413930_nAllereerst aan al mijn lezers een heel goed 2013, dat het jaar maar alles mag brengen wat je ervan verwacht! Maar vooral heel veel gezondheid, want dat is toch echt de basis waarop je dit jaar kunt bouwen aan je goede voornemens en alle plannen kunt gaan uitvoeren.

Mooie spreuk!

Mooie spreuk!

Mijn lijstje met goede voornemens is lang, heel lang. Waarschijnlijk staat er te veel op om allemaal uit te kunnen voeren. Maar ik ben ook niet van plan om het allemaal NU in te voeren op de 1e dag van het nieuwe jaar. Maar gedurende het jaar hoop ik wel steeds vaker tegen mezelf de kunnen zeggen: oke, die kun je ook weer afstrepen. Ik maak er dus gewoon een to-do-list van dit jaar.

Voorop staat: gezond blijven. Maar aangezien je daar niet alles over te zeggen hebt, is dat dus iets waar ik niet echt veel aan kan veranderen. Ook het afgelopen jaar hebben we weer afscheid moeten nemen van een aantal leeftijdgenoten, jonge mensen, die in hun gezin nog helemaal niet gemist kunnen worden. Er zijn de afgelopen jaren veel vrienden gestorven die ik nog altijd mis. Daarom gezond zijn en blijven staat met stip op nummer 1!!!

Wat ik wel kan veranderen is mijn eetpatroon, in de hoop bij te dragen aan die gezondheid. Dat vlees met al die groeihormonen en andere troep dat de dieren te vreten krijgen niet echt gezond is, staat voor mij als een paal boven water. Dus 1 voornemen is: minder vlees eten. En als ik vlees eet, biologisch. Daarnaast meer groenten en fruit en minder bewerkte produkten. Ik at altijd redelijk gezond, dacht ik, maar als je je meer gaat verdiepen in de voedingsleer, blijkt dat het nogal meevalt. Of tegenvalt, maar net hoe je het wilt zien. Vanaf nu dus meer vers, meer zelf gemaakt, minder pakjes en zakjes. Of dat werkt in de praktijk, als ik laat thuis ben van mijn werk……. kweenie….. Maar ik ga zeker een goeie poging wagen!

Egnie!!!

Egnie!!!

En hopelijk daarmee samenhangend een paar kilo afvallen. Niet dat ik mezelf dik noem, maar een paar kilo minder kan geen kwaad. En een beetje strakker in het vel, dus oefeningen doen! En niet die 10 buikspieroefeningetjes die ik nu wel eens tussendoor doe, nee gewoon elke dag een half uur! Hoppa, werken aan die core stability! En geen gezeur over de tijd er niet voor hebben, minder op de bank zitten met laptop op schoot kan geen kwaad.

Hoeveel goeie voornemens waren dat al? Het is nog maar een topje van lijst. Maar wel een prima begin. Hoe lang ik dat ga volhouden?? We gaan het zien en beleven in 2013!

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

8 reacties op 2013 en goede voornemens

  1. langzaamaan zegt:

    Mooie voornemens! Je gaat ze vast waarmaken 🙂

  2. Volledig met je eens en als ik geen (mini) gezin had, dat bij alles wat enigszins gezond is een gezicht trekt alsof…. ach je kunt je er wel iets bij voorstellen!
    Ben benieuwd hoe dat bij jou thuis gaat!
    Succes! Dat je al je voornemens mag waarmaken!!
    Een gezond, goed en gelukkig 2013!

  3. Mooie plannen voor 2013. Hopen dat het een schitterend jaar gaat worden met mooie blessurevrije KM’s. #barefootstyle

    Net zoals je zelf al zegt hebben we helaas niet alles zelf in de hand.

  4. Een mooi lijstje Esther. Je weet het de drempel niet te hoog maken. Met mate de lat steeds iets hoger. Dat werkt het beste. Maak er een gezond en mooi jaar van!

  5. John zegt:

    Als je iets echt wilt, lukt het je gewoon. De stijgende lijn van 2012 doortrekken en je doelen nastreven. Succes met alle moois dat op de planning staat.
    Blijven genieten!

  6. Goede voornemens! Als je iets echt wilt lukt het je (ook een mooie spreuk) – Ik wens je een heel mooi, gezond en sportief 2013!

  7. Jacqueline zegt:

    Ook voor jou een gezond en mooi 2013. En succes met de goede voornemens.

  8. ruud zegt:

    Goede voornemens te over.
    Voorspoedig en goedlopend 2013 gewenst, lekker blessurevrij en genieten!

Geef een reactie

