Hivernal Trail – DNS

Het 1e dat ik vanmorgen deed toen de wekker afging, was de gordijnen opentrekken en kijken hoe de weg en stoep erbij lag. Nog hetzelfde als gisteravond, dus hier had het niet gesneeuwd. Mooi zo, want ik was van plan om de Hivernal Trail in Landgraaf te gaan lopen en moest toch een uur in de auto zitten. Maar als ik heen sneeuw-vrij kon rijden, dan zou het allemaal wel meevallen.

Sneeuwstrook over Nederland

Sneeuwstrook over Nederland

Op twitter zie ik al foto’s langskomen van sneeuw in Limburg en in de Ardennen. Even is er nog de twijfel, maar ik wil toch wel graag gaan. Het moet een mooi rondje worden in Landgraaf, dus ik ga gewoon. Wel even tanken om te zorgen dat er genoeg benzine in de tank zit en een deken mee voor je-weet-maar-nooit. Tegen 9 uur zit ik in de auto en ga op pad. Tot Roermond is er niks aan de hand, maar dan begint het te vlokken en die vlokken worden groter en groter. De linker baan van de snelweg is al snel wit. En ook de rechter rijstrook wordt witter, op 2 smalle banen na waarover ik op een gegeven moment nog maar 50 km/uur kan rijden. Een korte poging om een auto voor me in te halen levert me een schuivertje op en ik vind het autorijden meteen een stuk minder leuk…..

Na 10 km denken dat ik dit niet meer echt leuk vind en of ik niet verstandiger ben als ik omdraai, neem ik een beslissing. Ik rijd bij Sittard en ik ga lekker op de koffie bij pa en ma. Even rust en dan terug naar huis. Het is niet alleen het autorijden nu, maar straks moet ik ook nog terug en de voorspellingen worden alleen maar erger. Bovendien, hoe ligt het parcours erbij tegen de tijd dat ik als laatste loper die trails ga betreden? In verse sneeuw is het goed lopen, maar plat getrapte en bevroren sneeuw…… Ik zit niet te wachten op een valpartij met een gebroken enkel oid als gevolg. Parijs is mijn volgende wedstrijd en die wil ik dit jaar toch echt wel lopen en er niet opnieuw langs de kant staan.

Foto met dank aan Joost

Foto met dank aan Joost

130 km en 3 uur later ben ik weer thuis. Het levert me wel een kop koffie en een praatje met pa en ma op, maar eigenlijk was dat natuurlijk niet waar ik voor van huis ging. Ik baal als de spreekwoordelijke stekker, en op het moment dat ik dit zit te typen eigenlijk nog steeds. Zeker als ik later op de dag positieve verhalen hoor over de Hivernal Trail. De start, heuvelop in de ski-hal moet heel speciaal zijn geweest.

Ook deze foto is van Joost

Ook deze foto is van Joost

Maar als ik daarna hoor dat er ook stukken waren, waar de trailers zittend op hun kont omlaag gingen, omdat het toch wel erg glad en steil was op sommige stukken, dan heb ik iets minder spijt. De foto’s die hier en daar langskomen zijn mooi, laten een mooie omgeving zien. Toch iets dus om volgend jaar weer op de kalender te zetten en hopelijk dan met iets minder sneeuw wel te kunnen lopen.

Zelf loop ik vanmiddag in mijn eigen vertrouwde bos een rondje. Door de verse sneeuw is het goed te lopen op mijn nieuwe Inov8-trailroc 235. Genoeg grip op sneeuw en stukjes ijs. Mooi en fijn schoentje. En toch hoop ik dat ik deze schoen weinig hoef te dragen en dat de sneeuw heel snel zal verdwijnen!!

Dit bericht werd geplaatst in Trailrunning, wedstrijd. Bookmark de permalink .

11 reacties op Hivernal Trail – DNS

  1. Tiny zegt:

    Zag zojuist ook een grote serie foto’s voorbij komen van de lopers in Olne. Nee…geen spijt van het genomen besluit maar jammer is het wel. Maar nogmaals veiligheid voor alles.

  2. langzaamaan zegt:

    Verstandig om niet verder te rijden, maar verstandig is niet altijd leuk… Jammer van je trail, volgend jaar weer een kans 🙂

  3. Ik weet dat je er enorm van baalt maar ik denk dat je een goede beslissing hebt gemaakt als ik de berichten vandaag een beetje volg!
    Er komen nog meer wedstrijden, toch nog een mooi loopje gedaan!

  4. Waarom zou je ten koste van allerlei hier in te vullen zaken iets doorzetten wanneer je zo twijfelt? Er komen nog zat leuke loopjes. Het is geen broodwinning maar een liefhebberij!

  5. Goede keus, en bovendien heb je in de middag nog heerlijk gelopen. Zoals Martin zegt, het is maar een hobby, je hoeft er niet van te eten. Niks flauwe smoes, heel verstandig en bovendien komen er nog veel meer leuke loopjes.

  6. Aranka zegt:

    Vind t verstandig. Of je nu uiteindelijk misschien wel door gekund had of niet: op dat moment nam je een beslissing met wat je toen wist en wat voor jou goed leek.

    Prima toch? 🙂

  7. Carlo (teamdiesel) zegt:

    Prima beslissing, gewoon je eigen gevoel volgen. Niets meer en niets minder. Komen nog genoeg kansen.

  8. Daniel van Uitert zegt:

    Ik vind het een goede beslissing van je en ik hoop dat je je niet gek laat maken door mensen die het daar niet mee eens zijn. Er is geen enkele reden om onverantwoorde risico’s te nemen voor een hobby.

  9. Gert zegt:

    Er heeft die middag iemand daadwerkelijk zijn enkel gebroken op dat parcours, dus zo gek is die beslissing van jou helemaal niet! 🙂

  10. fiatmannetje zegt:

    iedereen neemt zijn eigen beslissingen over wat je wel en wat je niet doet. laat je niet leiden door wat anderen zeggen. je staat achter je beslissing. Punt. wat anderen ook zeggen. Ik heb respect voor je genomen besluit.

  11. John zegt:

    Trail, gladheid, sneeuw….sowieso geen goeie combi wat mij betreft 😦
    Ik denk dat je een verstandige keuze hebt gemaakt, ook wat betreft de schoenen 😉

Geef een reactie

