Genieten in Heemskerk

twitter, VFF Spyridon

Als je op zondagochtend 2 kinderen naar Schiphol brengt, heb je daarna 2 keuzes. Of je rijdt meteen terug naar huis, of je blijft daar ergens in de buurt om een rondje te hobbelen. Voor mij was de keus niet zo moeilijk, lopen in een onbekende omgeving is altijd leuk. En als je dan toch al bij Amsterdam zit, dan is het niet zo heel ver meer om naar het strand te rijden, toch? En wie loopt er regelmatig door duin en strand? Yvonne. Wie moest ik dus aan haar jasje trekken voor een rondje strand? Yvonne. Een afspraak was snel gemaakt en zo kon het gebeuren dat ik op zondag eerst een paar kinderen afzette bij Schiphol, om daarna door te rijden naar Heemskerk.

Marcel, Yvonne en ik.

Marcel, Yvonne en ik.

En niet alleen Yvonne stond me bij de Patatoloog op te wachten, maar ook Marcel stond klaar voor een rondje. Helaas kon hij door pijntjes niet meelopen in Schoorl, maar een rondje met ons lukte gelukkig wel. Dus met z’n 3en op pad. Geweldig om weer eens door een andere omgeving te lopen. Hier lag best nog veel sneeuw, terwijl er bij ons in het zuiden zo goed als niks ligt. Wat zag het er allemaal mooi uit met die strak blauwe hemel erboven! Zelfs de aanwezige koeien die natuurlijk midden op ons pad stonden en waar we met een ruime boog omheen liepen, konden het genieten niet verstoren! In lekker tempo, met regelmatig eens top om een foto te maken, rustig over een wildrooster te lopen en gewoon om rond te kijken, liepen we door de Heemskerkse duinen.IMAG0566IMG-20130210-WA0001

Na zo’n 4,5 km kwamen we aan op het strand. Sinds Ameland had ik al geen strand en zee gezien en het blijft altijd mooi. We kozen ervoor om eerst een goeie kilometer tegen de wind in te lopen. Marcel en Yvonne verzekerden mij ervan dat er weinig wind stond, maar oei, ik vond het toch wel een straf windje en was blij dat we omdraaiden. Met de wind in de rug liep het een heel stuk fijner weer terug naar de duin opgang.

IMAG0571IMAG0570Even snel samen met Marcel tegen een duin oprennen om van het uitzicht bovenaan te genieten en te zwaaien naar Yvonne die verstandig beneden bleef wachten. En daarna weer verder lopen, terug richting uitkijktoren, waar we natuurlijk omhoog (pffffff, mijn bovenbenen…..) moesten om aan de andere kant voetje voor voetje (glad!!) als oude dametjes af te dalen.  Marcel stond ons beneden allang uit te lachen, al deed hij het discreet. Daarna nog maar een klein stukje terug naar de parkeerplaats van de Patatoloog, waar we na 12,5 km weer bij de auto’s stonden.

Even wat warms aangetrokken om daarna te genieten van een welverdiende patatje (blijft raar klinken als je frietjes gewend bent 🙂 ). Yvonne en Marcel, dank voor een fijn en gezellig rondje, ik heb genoten van het gezelschap, het strand en de duinen!

2 gedachtes over “Genieten in Heemskerk

  1. Geen dank, ik vond het erg leuk de duinen en het strand te laten zien en voelen 🙂 Erg gezellig! En als ik een keer bij jou in de buurt ben gaan we samen in jouw “achtertuin” lopen!

Geef een reactie

