Opruimwoede

Plotseling een vrije ochtend, een afspraak die niet doorgaat. Ik besluit om eens wat huishoudelijk werk te verrichten, de stofzuiger moet er hoognodig boven doorheen. Ik doe mijn best om mijn rol als huisvrouw goed uit te voeren. Tot ik langs het kastje loop waar ik mijn hardloopkleding bewaar.

Alles wordt er maar half opgevouwen ingekwakt (ja, ja, huisvrouw van niks) en er ook zo nodig weer uit getrokken. De deur kan niet eens dicht (en nee, ik heb echt niet te veel hardloopkleding!!). Als ik het deurtje opentrek, tuimelt er van alles uit. Ik duw het terug, maar nog wil de deur niet sluiten. Dus besluit ik om het maar eens op te ruimen, netjes op te vouwen, lange broeken en lange mouwen onderop, want ik vind het zo langzamerhand tijd voor kort spul.

Dan kom ik een hele stapel startnummers tegen en in een opwelling besluit ik die maar eens weg te gooien. Wat heb je eigenlijk aan al die papiertjes……?? Het is best een hele berg en ik laat ze ook nog eens uit mijn handen vallen. De startnummers dwarrelen om me heen. Ik pak ze op en zit meteen op een memory-lane.

Trip down memory lane

Trip down memory lane

Daar het startnummer van mijn 1e halve marathon in Eindhoven, mijn 5 km-pr in Nuenen, de Marikenloop het dagje uit voor giebelende allang-geen-puber-meiden-meer, de 2e Ameland HM – de 1e op mijn vff, mijn 1e hm in Parijs nog nieuw in de envelop, omdat ik die dus niet liep, de Ekiden in Rotterdam met een Chatnrun-team, een stuk of 5 startnummers van Geldrop’s TisvoorNiks. Mooie herinneringen kleven aan al die wedstrijden!

En daar mijn allereerste wedstrijd, de 6 km in Eindhoven, het einde van Start-to-run, terwijl ik ab-so-luut geen wedstrijden wilde gaan lopen, maar me om liet praten. Want wedstrijden waren niks voor mij!! 3x per week een half uurtje joggen was genoeg….. Ja ja… ik hoor het me nog zeggen. In die wedstrijd is de verslaving begonnen.

Weggooien?? Ik dacht het niet! Ik leg ze weer netjes terug op een stapeltje en terug in mijn kast. Onder een stapel shirtjes. Ze liggen eigenlijk ook niks in de weg en vreten geen brood. Voorlopig mogen ze nog blijven!

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

8 reacties op Opruimwoede

  1. Fabiola zegt:

    Wat vertellen ze toch een mooi verhaal, al je startnummers. Niet weggooien. Nooit.

  2. admin zegt:

    Inderdaad, niet weggooien hoor! Die startnummers vertellen zo’n mooi verhaal. Ik heb m’n kledingkast behangen met alle startnummers, kan ik ze elke dag zien 🙂

  3. In de kast? Op de muur ermee! Van het toilet, van de bezemkast, van de slaapkamer of prominent op al je keukenkastjes. Laat de wereld (het thuisfront) gerust zien wat je allemaal gepresteerd hebt en motiveer jezelf telkens als je kijkt naar je eigen ‘wall of fame’.

    wall of fame, startnummers.jpg

  4. Bewaar ze zelf niet mijn startnummers, maar ik geloof als je er mee in je handen staat dan zou ik ze ook terugleggen.

  5. Ik bewaar ze ook. Ieder startnummer heeft zijn eigen verhaal.

  6. langzaamaan zegt:

    Ik bewaar ze in mijn plakboek met de tijd en een foto erbij. Leuk om weer in terug te kijken 🙂

  7. max zegt:

    Ah… goed te lezen dat je ze niet weggooide! Echt zonde. Ik heb ze gewoon in een mapje gedaan. Geen idee waarom, maar zoals je schrijft, aan ieder nummer zit gek genoeg wel een herinnering. Wat heb je er al veel 🙂

Geef een reactie

