Kraftman Trail

KraftmanTrail, Trailrunning, VFF Spyridon, vibram five finger

Ik had de aankondiging van de KraftmanTrail al langs zien komen op facebook, maar toen ik ook nog eens het aanbod kreeg om met Carlo mee te rijden, zodat ik niet zelf hoefde te rijden, zoeken en dwalen, was mijn keuze snel gemaakt: inschrijven dus.

Redelijk op tijd hadden we afgesproken bij de carpoolplaats, zodat er rustig de tijd was om startnummer op te halen en wat te relaxen. Maar ja…. als er dan een weg is afgesloten, loopt die planning al voordat ik bij Carlo in de auto kon stappen in het 100. Door aanleg van een wildviaduct, moest ik dus een behoorlijk eind omrijden. Te laat bij de carpool dus. Carlo was zo wijs om geen commentaar te leveren…..

Foto van Woutdoorsports uit Geldrop

Foto van Woutdoorsports uit Geldrop

Met Pascal Pullens en Carlo Pappot

Met Pascal Pullens en Carlo Pappot

De rest van de reis verliep rustig en we waren ruim op tijd om de startnummers op te halen, een praatje te maken met bekenden en nog even lekker in het gras te zitten, uitrusten voor wat nog komen zou. Wat een geluk hadden we met het weer!

Om 18.15 was de start van de 15 km. Achteraan gestart, aangezien dat de plek is waar ik met mijn tempo thuis hoor. Voor Carlo zal het even wennen zijn geweest, om zo ver achteraan te starten, en ook om zo langzaam te lopen 🙂 Voor hem was het een rustige training, volgende week staat er een 53 km op schema. En toen later bleek dat er een paar bordjes verdwenen waren, was ik blij met een speurneus die toch de weg wist te vinden. Of ik alleen ook terug was gekomen bij de finish…… ik weet het niet 🙂

Nog fris net na de start - foto van Carlo

Nog fris net na de start – foto van Carlo

Nog maar een heuveltje op

Nog maar een heuveltje op

Het was een super mooi parcours. Heuveltjes op en weer af. Soms echt heel steil, wandelend al moeilijk om boven te komen (moet hier echt veel meer op trainen!!). En na een beklimming volgt natuurlijk een afdaling, soms ook behoorlijk steil. Dus wat zigzaggend, springend naar beneden. Nu snap ik wat er bedoelt wordt met technische afdalingen. Stukjes mul zand, smalle paden, veel boomwortels, laaghangende takken, steile heuvels en afdalingen, fijne verzorgingspost, alles zat erin om deze trail tot een mooie, diverse trail te maken. Alleen geen modder, volgens mij heeft het hier al lang niet geregend.

Finish - foto van Pascal

Finish – foto van Pascal

Het polsbandje met streepjes code, gaf nog even wat moeite na de finish (eh….hoe werkt dat??) maar na een piep was ik gescant en officieel gefinisht. Ook hier weer een nette verzorgingspost met genoeg keuze in drinken en eten. Fijn sfeertje na afloop, wat napraten en daarna weer terug naar huis.

En verder ga ik niet vertellen, hoe goed deze trail geregeld was en hoe mooi het parcours was, want dan is het kleinschalige er volgend jaar vanaf 🙂 Maar dat ik genoten heb en volgend jaar graag weer terug kom, dat staat als een paal boven water! Hulde aan de organisatie!

6 gedachtes over “Kraftman Trail

  1. Wat ontzettend gaaf! Jaloers 😛 Lijkt me zo veel mooier dan wedstrijdjes op asfalt. Er gaat echt een wereld voor me open met die trails. En nu ga ik Trail des Fantomes googlen 😛

  2. Het was inderdaad een nieuwe ervaring voor me maar ik heb dat waar het bij trailrunning om draait de hele trail gedaan: genieten!! Het was leuk en gezellig om samen te lopen.

Geef een reactie

