Kriebels!

fantomes2

Al maaaanden geleden heb ik me ingeschreven voor de Trail des Fantomes. De 1e wedstrijd waarbij ik een verzekering kon afsluiten voor die ene dag. Dat alleen al zou me hebben moeten waarschuwen dat het wel eens een flink pittige uitdaging kon worden. Maar ach, het was nog zo ver in de toekomst, dus eigenlijk stond ik er niet zo bij stil.

Maar hoe dichterbij het komt, hoe meer ik er toch bij stil sta. Want de laatste weken heb ik eigenlijk niet echt goed getraind. Het is al 4 weken geleden dat ik een fatsoenlijk duurloopje deed en daarna alleen maar kort werk. Dit ivm met vakantie, warmte en sinds kort een achillespees die niet helemaal happy is. Niks om me echt zorgen over te maken, maar wel iets om rekening mee te houden.

En toen kreeg ik zondag ook nog eens dit filmpje onder ogenΒ http://www.youtube.com/watch?v=jioupQDp_7o&feature=youtu.beΒ *slik* Ik had het al wel eerder gezien, en ook andere filmpjes natuurlijk, maar het begint nu toch wel te kriebelen. Ik ga de Fantomes lopen, ik die regelmatig last heeft van hoogtevrees, ik die helemaal niet zo goed kan klimmen, ik die dus een behoorlijke trainingsachterstand heeft, ik die een afkeer heeft van afgronden en dieptes, ik die nog nooit verder is geweest dan de hm-afstand.

Vele redenen om het dus niet te doen. Maar… naar redenen om iets niet te doen heb ik nog nooit geluisterd. Dus…. πŸ™‚ Zaterdagochtend om 10.00 uur sta ik aan de start van de 4e editie van de Trail des Fantomes, afstand 25 kilometer. Enne ja, gewoon op de vff!

Ik heb zin in zaterdag, het gaat een mooie dag worden, maar ik verheug me ook heel erg op de zaterdagavond πŸ™‚

Dit bericht werd geplaatst in Trail des Fantomes, Trailrunning, vibram five finger en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

6 reacties op Kriebels!

  1. Dat ga je ongetwijfeld overleven maar ik hoef er ook geen doekjes om te winden. Het gaat pittig worden. Laat je niet afschrikken en go…!!!!

  2. langzaamaan zegt:

    Natuurlijk leef je dan nog!! Je conditie is prima en de wil om door te gaan is er ook, dus ik heb het volste vertrouwen in je! Zaterdagavond bij een borrel lachen we erom πŸ™‚
    PS ik ben blij dat ik er maar 13 hoef πŸ™‚

  3. Carlo zegt:

    Zoals Tiny zegt het gaat pittig worden maar dat past jou wel. Succes en na afloop praten we wel bij in te Ourthe πŸ™‚

  4. trailruntribe zegt:

    Echt waar…. ga je eens een echte trail lopen lees ik alleen maar klaagliederen van je…bah bah bah dit is toch stukker beter dan dat mudsweattrails/trail-running plat gedoei in nederland waar geen enkele echte hoogteverschil in zit…kom op zeg…je bent toch niet van suiker of een watje….doodgewoon rennen…het zit tussen de oren….ik heb hem al 2 x gelopen en nu voor de derde keer…doodgewoon rustig lopen en je wat inhouden…door het vele wandelen spaar je een beetje je ren conditie….de eerste berg is effe wtf maar die ben je eerder boven dan je denkt…de tweede berg met de ketting dan denk je “ik ben toch niet gek/this is absurd” maar die valt ook best mee…ziet er heel spektakelachtig uit maar eenmaal boven wordt je toegejuich….en dan ontzettende mooie vergezichten….een flink stuk downhill waar de splitsing is…en dan na de ravito langs het water komt het…..The Wall…..vorig jaar 35 tot 37 graden…en ik heb er een half uur over gedaan om boven te komen…eenmaal boven ben je zo blij als een kind in een snoepwinkel…en als je dan over de finish komt dan ben je de hero of the day…en dan zegt je direct tegen jan en alleman “volgend jaar doe ik weer mee ” en dan zijn die trailruns in nederland maar kleuter/peuter parcoursjes voor je…1 tip je moet doodgewoon eens wat vaker mee doen met trailruns in belgie

  5. Ik wens je heel veel succes. Al jij mag starten heb ik er al drie uurtjes ploeteren opzitten. Het is zeker geen makkie. Gelukkig is het minder heet dan in 2012 toen het meer dan 35 graden was. Lekker rustig lopen en genieten Esther. Misschien zie ik je nog na afloop.

  6. max zegt:

    Zet ‘m op zaterdag! Is vooral voor de fun denk ik, dus lekker genieten en lopen. Je kunt het!

Geef een reactie

