Halve marathon Eindhoven 2013

Vrijdag 11 oktober                                                                                                                               

Eindhoven13De vrijdag duurt lang, veel te lang. De 10 uurs-dienst is vandaag echt uren aftellen tot 18.00 uur, tot het weekend is, tot het marathonEindhoven-weekend is! Maar als ik eindelijk in de auto stap en vertrek richting Beursgebouw, begint zich al een stukje spanning op te bouwen in mijn maag. Het is mij nog altijd niet duidelijk waarom dit lijf meent zenuwachtig te moeten zijn, maar toch gebeurt het iedere wedstrijd weer: positieve spanning zullen we het maar noemen.

1381516343882Als ik de auto parkeer en wacht op mijn beurt om een kaartje te kopen, druppelt het in de parkeergarage behoorlijk: het regent en niet zo’n beetje ook. Nou ja, liever nu dan zondag. Door de regen loop ik naar het Beursgebouw, blij als ik naar binnen kan. Eerst startnummer ophalen (thanks Annemarie!), op mijn eigen naam laten zetten en daarna mijn rondje lopen over de beursvloer. Een praatje bij Marathoon, daarna een rokje kopen bij de dames van Hiphardlopen en even langs bij de Spibelt-stand. Aangezien mijn “oude” spibelt de pijp uit was na jaren trouwe dienst, moest er natuurlijk een nieuwe komen, hoe zou ik zondag kunnen lopen zonder? Deze keer werd het een iets groter model, zodat mijn mobieltje er wel in past. Je kunt er veel in proppen, maar mijn Sony paste maar net (of beter: net niet dus). In deze spibelt past hij ruim, dus de komende jaren heb ik een nieuwe beste vriend!

Daarna kom ik een aantal loopmaatjes van Eindhovenloopt tegen, de shirtjes waarin we zondag lopen worden opgehaald bij de Marathoon-stand. Dus heb ik niet alleen een nieuw rokje om in te lopen, maar ook een nieuw shirt. Met de spibelt, een totaal nieuw ensemble dus. Samen proosten we daarna met een kop koffie op een mooi marathon-weekend, dat we allemaal maar fijn mogen lopen/aanmoedigen en plezier hebben!

Zaterdag                                                                                                                                                

DSC_0363

Oirschotsedijk

Zaterdag begint met een laatste training in Eindhoven. In het de Jonghpark, lopen we een rondje in, wat rekken/strekken en daarna nog een rondje buitenom, waarbij we ook een deel van de Oirschotsedijk uitproberen. Deze weg is al een paar weken afgesloten en vandaag ook nog altijd voor alle verkeer. En blijkbaar blijft dat ook zo, want de weg is verdwenen, er ligt alleen een mooi breed fietspad. Het is klaar voor de hardlopers die er morgen overheen willen en het loopt ook nog eens helemaal prima. Goedgekeurd dus! Vandaag was het een heerlijk stukje om te lopen, hopelijk heb ik dat gevoel morgenmiddag ook nog……. Eén waarschuwing: haal niet in via de berm, je zakt tot aan je kuit weg in de modderige zijkant. Een BMW, waarvan de bestuurder meende toch die weg te moeten uitproberen, ondanks alle borden, staat ergens langs de weg, tot aan zijn assen in de blub! Die zal er niet makkelijk wegkomen 🙂 Na zo’n 6 km is het genoeg voor vandaag, kop koffie en even zitten in het paviljoen en dan terug naar huis. Huishouden en rust nemen zien te combineren.

Wordt vervolgd!

 

 

Dit bericht werd geplaatst in MarathonEindhoven, VFF. Bookmark de permalink .

Een reactie op Halve marathon Eindhoven 2013

  1. langzaamaan zegt:

    Lekker bezig! Heel veel plezier morgen bij de halve marathon!!

Geef een reactie

