Total Trail Experience in Lommel

TTE13

Diverse foto’s van verschillende fotografen

Lommel, een dorp net over de grens met Belgie. Een dorp waar ik regelmatig doorheen rijd richting de schoonouders. Een dorp, met een mooie natuur eromheen, die ik altijd zie door de autoruiten. Een dorp waar je op zondag kunt shoppen, wat veel Nederlanders doen. Maar ook een dorp waar ik nog nooit een hardloopstap gezet heb. Daar kwam dit weekend verandering in.

Mildred en Chris waren de initiatiefnemers van een heus trailweekend in Lommel, waarbij gekozen kon worden uit 3 afstanden, 15, 35 en 55 km. Natuurlijk kan ik dan niet thuis blijven, maar moet er gelopen worden. Hoe mijn benen zouden voelen na de 30 km van een klein weekje ervoor wist ik niet. Maar ach, trailen gaat niet om zo hard mogelijk, maar om ze veel mogelijk genieten in de natuur. En 15 km moet toch kunnen, nietwaar?

TTE

Foto van Andre

Ruim op tijd was ik zaterdag al aanwezig, zodat ik rustig de tijd had om even rond te kijken op de expo. Maar eerlijk gezegd ben ik niet veel verder gekomen dan de stand van Inknburn. Het weerzien met Esther en Lia was gezellig. Enige minpuntje van Inknburn was dat het jasje waarop ik meteen verliefd werd, nog niet in productie is en ik dus nog moet wachten voordat het in mijn kast hangt. Gelukkig is het niet zo dat er niks in die kast hangt πŸ™‚

Claudette en George zijn er ook netjes op tijd en samen lopen we naar de start. Claudette en ik hebben al eerder samen gelopen en aangezien we hetzelfde tempo hebben, zullen we ook vandaag samen lopen. Bovendien, met mijn reputatie van verkeerd lopen, is het fijn om iemand bij je te hebben die wel oplet en wel de pijltjes weet te volgen!

TTE2Om 12.30, na een korte uitleg van Chris, mogen we starten. De 1e aanloop kilometer wekt ten onrechte de indruk dat het niet zo zwaar zal worden. Maar verderop in de trail blijkt dat mijn benen het toch wel zwaarder krijgen. Er volgen heel wat single tracks, lekker smal en vol met modder, pittig omhoog, kort omlaag en weer omhoog. Heerlijke paadjes dus. Na 8 km is de verzorgingspost, even wat drinken, gelletje en weer verder. Het parcours blijft mooi. Na 11-12 kilometer lopen we de Lommelse Sahara op/in/over, mul zand, heuveltjes, lekker zo’n toetje tegen het einde. Alhoewel, einde…. niks niet 15 km, we mogen gewoon nog even verder en lopen 17,5 km. Geen idee of dat zo geplant was of dat wij verkeerd liepen. Bij de finish hoorde ik ook iets over verkeerd gehangen pijltjes door 1 of andere lolbroek. Maakt ook niet uit, het parcours was mooi, dus die bonuskilometers waren gewoon extra genieten!

Claudette en ik, foto van Ingrid

Claudette en ik, foto van Ingrid

Na afloop bubbelen Claudette en ik een half uurtje lekker in een warm bubbelbad in het subtropisch zwemparadijs. Verder ben ik totaal geen zwemmer, dus heb ik het er al snel gezien. Een douche en snel aankleden en terug naar de expo, waar langzaam maar zeker alle lopers binnendruppelen, nu ook de 55 kilometer lopers. Gezellig weerzien met vele trailers en kennismaking met anderen. En als dan het pastabuffet lekker op tijd open gaat, worden ook alle hongerige magen snel gevuld. Napraten met een bord eten, gezelligheid ten top!

PPOp de valreep nog even langs bij de stand van Laurens. Ik had de afgelopen weken al gelezen over een nieuw concept, Personal Power. En aangezien ik nogal wat moeite heb met de krachtoefeningen, voornamelijk omdat de discipline nogal ontbreekt, leek me dat een goeie stok achter de deur. Na nog wat extra uitleg, besluit ik om het te proberen. Dus de komende 8 weken (om mee te beginnen) ga ik op de Personal Power-tour. Beginnende maandagavond! Stay tuned, want over een paar weken zal hier een blogje over volgen.

Mildred en Chris, top georganiseerd! Dank voor een mooie dag en hopelijk volgend jaar weer!

Dit bericht werd geplaatst in InkNburn, Trailrunning, VFF, vibram five finger. Bookmark de permalink .

2 reacties op Total Trail Experience in Lommel

  1. Merk je hoe snel je van een inspanning op zachte ondergrond herstelt. Ik hoor tenminste niks van die 30-er van vorige week.

  2. Lia zegt:

    Mooi verhaal Esther. Het was een mooie dag en ik kijk er ook enthousiast op terug!
    Ik heb al aan INKnBURN doorgegeven dat we om jasjes staan te springen πŸ˜‰

Geef een reactie

