Voornemens

vuurwerkOudejaarsavond was gezellig, lekker eten en drinken in het gezelschap van “oude” vrienden. Beetje terugkijken op de jaren achter ons en eigenlijk maar weinig vooruit kijken naar het nieuwe jaar. Volgens mij waren we op dat punt allemaal wel zeer eensgezind: lekker doorgaan zoals het nu gaat. Gezond blijven, onze kinderen zien opgroeien, blij en tevreden zijn met onze gezinnen en vooral ook nog heel lang genieten van elkaars gezelschap!

Enige dat ik volgend jaar ga veranderen aan oudejaarsdag is dat ik een dagje vrij wil zijn. Pfff, om half 6 op en dan doorgaan tot 1 uur was bij vlagen wel wat afzien. Wij hebben ooit op een kerstavond een slapende gast op de bank gehad, terwijl de rest zat te eten en tot dat nivo wil ik dus echt niet afdalen 🙂

Verder heb ik me toch weer het 1 en ander voorgenomen. Gevaarlijk, ik weet het, want wat komt ervan terecht? Inderdaad in grote lijnen wel doorgaan zoals het nu gaat. Maar zelf wil ik toch wel wat veranderen.

Hoe minder kilo’s ik meesleep op die 42,2 km betekent dus beginnen met een paar kilo af te vallen. Niet door minder te eten, maar wel door gezonder te eten. De (geraffineerde) suikers gaan weer totaal uit mijn voedingspakket verdwijnen. Meer fruit en groenten, nog minder vlees. En het moeilijkste van alles: chips moet in de ban. In elk geval de komende 3 maanden (met een enkele uitzondering natuurlijk, want cold turkey afkicken kan ik toch niet).  En als ik het 3 maanden kan, dan moet ik gewoon doorzetten. Ik ga het gewoon zien als stoppen met roken, want chips is mijn verslaving!

Verder wil ik iets meer gaan sporten. Meer lopen gaat waarschijnlijk automatisch als ik de komende maanden mijn schema blijf volgen. In de aanloop naar Parijs zullen er beslist meer en langere duurlopen volbracht moeten worden. En hoewel ik nu nog terugschrik van 150-180 minuten hardlopen, weet ik dat ik het kan, dus ga ik het gewoon doen. En daarna zal er een nieuw doel “moeten” komen. Wat dat gaat worden weet ik op dit moment totaal nog niet, ergens ooit komt die vast vanzelf wel voorbij.

Meer sporten gaat ook gebeuren op die mtb die ik weer eens van zijn ophanghaken af ga halen, waaraan het ding alweer veel te lang hangt. Gewoon een stukje trappen en nieuwe hardlooppaadjes ontdekken. En de Personal Power, die ik nu 2x per week uitvoer, wil ik vaker gaan doen. Core is nu eenmaal belangrijk, dus daar zal ik meer tijd voor moeten maken.

Maar de grootste uitdaging is: doen en uitvoeren en zorgen dat het niet bij voornemens blijft!!! Want wil ik Parijs lopen, dan zal die voorbereiding goed moeten zijn. Beginnende NU!

change4

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

7 reacties op Voornemens

  1. Je werk voor Parijs is vorig jaar al begonnen het wordt alleen de komende paar maanden wat geïntensiveerd. Ik wens jullie een prachtig 2014 toe!!

  2. Nesrine zegt:

    Leuk om te lezen Es’! Ik wens je een super gezond en sportief 2014!!

  3. patrician46 zegt:

    Ook ik wens je een sportief en gezond 2014 toe!!! En alvast heel veel succes met het toewerken naar, en het lopen van de marathon in Parijs!!!

  4. Daniëlle zegt:

    Inderdaad, door gezonder te eten (meer zuivel, minder snoepen en fors minder chips maar ook meer zuivel en meer boterhammen overdag) ben ik 5 kilo afgevallen. Scheelt toch weer op weg naar Genk 🙂 Succes en ik blijf je volgen!

    • Esther zegt:

      Zo is het idd de bedoeling, gezond eten en niet/weinig snoepen. Een hongerdieet werkt niet, dus daar begin ik niet aan.
      Iedere kilo die je die 42 km niet mee hoeft te slepen is er 1 toch?
      Jij ook succes met je trainingen richting Genk. We komen wel waar we zijn willen!! 🙂

      • Daniëlle zegt:

        Goh, meer zuivel en dan tik ik dan ook twee keer 🙂 Wel grappig, ik heb dus ook die chips verslaving (heb nu van die kleine zakjes liggen, dat is echt een traktatie en beter een hele grote zak.

  5. Ton zegt:

    Goed bezig Esther, gevarieerd trainen is belangrijk, ik had tijdens mijn eerste (en laatste) marathon al na 13km lage rugklachten omdat ik zoiets simpels als rompspieren trainen totaal verwaarloosd had, ik was alleen maar bezig mt meters maken

Geef een reactie

