Stress en paniek

5dagen

En dan geeft de kalender nog maar 5 aan.

  • Nog maar 5 dagen voor de start van de marathon
  • Nog maar 5 dagen om me zenuwachtig te maken
  • Nog maar 5 dagen om me af te vragen of ik wel genoeg getraind heb
  • Nog maar 5 dagen om me af te vragen of ik niet teveel getraind heb
  • Nog maar 5 dagen om me af te vragen op welke vffjes ik ga lopen
  • Nog maar 5 dagen om me af te vragen wat ik aan doe
  • Nog maar 5 dagen om me af te vragen of ik wel een goed gelletjes-schema heb gemaakt
  • Nog maar 5 dagen…… Arrrrgghhhhh *paniek*

Het afgelopen half jaar hebben alle trainingen en alle wedstrijden in het teken van Parijs gestaan. Het uurtje trainen op zondag werd langzaam opgevoerd naar 180+ minuten trainen. Maar het lukte, elke week weer. Wonder boven wonder. Ik, die voorheen na een HM zo’n 3 weken hersteltijd nodig had, liep opeens iedere zondag ruim meer dan de HM-afstand. Om op dinsdag gewoon verder te trainen. Niks niet herstellen, doorgaan gewoon doorgaan! En dat allemaal zonder echte problemen, zelfs zonder irritante pijntjes.

Eigenlijk was het inschrijven voor die M een experiment. Met mijn blessure-geschiedenis verwachte ik niet dat ik het uberhaupt zou gaan halen. Maar met de geleidelijke opbouw van het schema door trainer Tiny en het letten op houding en techniek door trainer Toine ben ik toch zover gekomen dat ik dus echt aan de start zal staan in Parijs. En starten betekent finishen, want zoals Tiny zegt: uitstappen doe je bij een bus.
En ja natuurlijk weet ik dat er onvoorziene omstandigheden kunnen zijn, zeker op een M, maar zolang ik die niet op mijn Parijse pad tegenkom, zal ik doorgaan, gewoon doorgaan tot die finish!

Nog maar 5 dagen, dan weet ik wat het is om een marathon te lopen!

Dit bericht werd geplaatst in Parijs, VFF en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op Stress en paniek

  1. Aranka zegt:

    Nog 5 dagen en dan ben je op de plek waar je zo hard naar toe gewerkt hebt! Ik ga voor je duimen! Veel succes en ook veel plezier alvast 🙂

  2. Zondag zul je het weten.

  3. kitty zegt:

    Over 5 en een halve dag is het alweer voorbij…

  4. Dat wat Kitty zegt 😊 jij gaat het halen. Heb evengoed bewondering voor jouw discipline en doorzettingsvermogen. Veel plezier.

  5. Wim zegt:

    Dat gaat lukken. Héndig zelfs!!!

  6. Daniëlle zegt:

    Nog 6 dagen en dan heb je heel veel spierpijn maar wel met een super volmaakt gevoel, you go girl!

  7. Froukje zegt:

    Veel succes aanstaande zondag, enne, inderdaad, uitstappen doe je uit een bus!!

  8. Ik word al bijna zenuwachtig als ik jouw stukje lees, maar dat is uiteraard net zo min nodig als dat jij je zorgen moet maken. Veel succes, maar vooral ook veel plezier!

  9. Ton zegt:

    Veel plezier Esther, dat gaat zeker lukken!

  10. langzaamaan zegt:

    Heel veel plezier met je eerste M, je hebt er hard voor getraind, het gaat je vast lukken!!

Geef een reactie

