Van Goghloop Nuenen 2014

Van Goghloop, VFF, vibram five finger, wedstrijd

Zoals ieder jaar, is de VanGoghloop in Nuenen vast onderdeel van mijn hardloopagenda. Een heerlijk knus loopje, keuze uit 4 afstanden, starten als het startschot gaat (duh) en als je finisht wordt je eindtijd opgeschreven door een legertje dames die alle lopers in de gaten houden. Gezellig druk, zowel op als langs het parcours, prima organisatie en na afloop altijd een lange nazit. Kortom, een loopje zoals ik het graag heb.

(foto van Andrë, Run2day Eindhoven)

(foto van Andrë, Run2day Eindhoven)

Ook dit jaar kies ik weer voor de kortste afstand (5 km), want dan zit je eerder op het terras En vooral dit jaar was 1 rondje meer dan lang genoeg, met een temperatuur van 28 graden om half 8 bij de start, kost wandelen al kracht genoeg. Laat staan hardlopen. De pr-poging die ik een aantal weken geleden in mijn hoofd had, laat ik die avond voor wat het is. Het is sowieso de vraag of ik daar al toe in staat ben, maar vanavond zeker niet. En met deze temperaturen moet een mens niet te gek doen.

Eindhovenloopt doet vanavond met een grote delegatie mee. We verzamelen midden op het plein in het parkje. Ook onze Margot loopt deze wedstrijd mee. Mooi om te zien dat die de hardloopkoorts ook te pakken heeft. Nadat de lopers voor de HM vertrokken zijn, mogen de 5 -10 -15 km-lopers het startvak ik. Samen staan we in het startvak en gaan we van start voor ons rondje in en om Nuenen.

De 1e km gaat het prima, eigenlijk te snel. Maar dat was dan ook de enige km dat ik oudste bij kon houden 😦 Mijn bovenbenen hebben er duidelijk geen zin in en meteen weet ik waarom. Niet voldoende gegeten. De witte broodjes met jam die voor de extra energie hadden moeten zorgen liggen nog op het aanrecht. Geen honger, niet aan gedacht. En nu mis ik dat voor dit rondje #stomstomstom

Ik loop..... maar daar is alles mee gezegd!

Ik loop….. maar daar is alles mee gezegd!

Ik laat oudste gaan en probeer zo goed mogelijk te blijven lopen. Wat volgt zijn 4 moeizame kilometers waarin ik mezelf wat scheldwoorden naar het hoofd slinger. Niet eten voor een wedstrijd, hoe stom kun je zijn! Hier en daar wandelen wat mensen, wat lijkt me dat heerlijk, geen brandende bovenbenen meer, maar lekker rustig richting finish. Nee, eigen schuld, dikke bult, blijven hardlopen!

De laatste km lopen we weer het centrum in. Publiek langs de kant, kinderen die met sponzen in de weer zijn, high5’s  Ik krijg hier weer een beetje energie van, ruil mijn ondertussen droge spons voor een natte en probeer er nog een eind sprintje uit te persen. Een tijd ruim onder de 30 minuten zit er gewoon weer in (minder snel dan Den Bosch, wel wat sneller dan de Marikenloop), maar echt tevreden ben ik niet over mezelf. Het had beter en makkelijker gekund. Achteraf blijk ik 20e van de 105 dames te zijn geworden, alles is relatief. Maar toch….

Achter de finish is het een weerzien met de loopmaatjes van Eindhovenloopt en natuurlijk met oudste, die opnieuw eerder finisht dan ik #grrrr Twee wedstrijden gelopen en 2x sneller dan haar moeder. Het wordt echt tijd voor revanche!!! Alle loopmaatjes liepen de 5 km en de 1 na de ander komt binnen. Leuk om met zo’n grote groep naar een evenement te gaan. Even later zitten we met z’n allen op een terras. Kijk, hiervoor lopen wij, althans ik bij de loopgroep, niet voor het hardlopen, da’s maar bijzaak. Maar dat terras he, da’s altijd een mooie beloning! Laat die medaille maar zitten, kom maar op met dat biertje!

Samen met oudste na de finish.

Samen met oudste na de finish.

 

2 gedachtes over “Van Goghloop Nuenen 2014

Geef een reactie

