Veldhoven10Miles 2014

VTMNadat ik vorig jaar na 1 rondje moest uitstappen ivm een irritatie in mijn kuit, wilde ik dit jaar gewoon wel de 2 rondjes van de Veldhoven10Miles volmaken. Vandaar dat ik me al ruim op tijd had ingeschreven en uiteindelijk man ook kon overhalen om zich in te schrijven. Samen is toch altijd leuker dan alleen. En zo gebeurde het dat we zaterdagavond rond 5 uur in de sporthal van de Kempencampus ons startnummer ophaalden, nog even rust hadden in de kantine, we 10x naar de wc gingen (althans, ik dan toch, hij niet) en om 5 minuten voor 6 naar de start gingen.

Om 6 uur het startschot, de prominenten mochten eerst weg en daar achteraan de rest van de meute. Ik had natuurlijk wel een tijd in mijn hoofd, maar ja, hoofd en benen werken net altijd samen. En na alle langzame duurlopen die ik heb gedaan in de aanloop naar Frankfurt, wist ik niet of er nog een klein beetje tempo in die benen zou zitten.

stemmenDe eerste km ging onder de 6 minuten. Mooi, maar nu niet overdrijven. Toen de 2e km ook onder de 6 min ging, ondanks dat ik iets langzamer wilde lopen, raakte ik een beetje in paniek. Want dat kon ik toch helemaal niet? 10EM lopen op 10km/uur?? Misschien moest ik me een beetje inhouden? Uit voorzorg langzamer lopen? Of zou ik toch maar gewoon zo verder gaan, ik loop best lekker.Ik hoorde verschillende stemmetjes in mijn hoofd: de ene zei: doorgaan, doorgaan. De ander gilde: nee, dat kun je niet! Ik besloot voorlopig gewoon door te gaan. Ik zou wel zien hoe lang het goed ging. En dat ik tegen mezelf kon zeggen: je hoeft nog ‘maar” 14 km scheelde ook….. Jemig, nog niet zo gek lang geleden vond ik dat een ongelooflijke afstand! Hop, doorgaan dus!

V10MNa 7 km komt ASML voor de 1e keer  in zicht en weet ik dat ik bijna weer bij de baan ben. Het eerste rondje ging lekker. Links aanhouden en niet finishen, maar door langs de baan voor de 2e ronde. Nog steeds voelt het prettig al begint er nu een stemmetje harder en harder te roepen: je moet nog zo’n ronde, dit kun je toch niet volhouden, iets minder is ook goed! En ik luister en houd iets in. Kilometer 10 en 11 gaan iets langzamer en eigenlijk bevalt me dat helemaal niet. Waarom zou ik luisteren naar stemmetjes in mijn hoofd? Ik moet gewoon luisteren naar mijn benen, die wel nog kracht genoeg hebben om harder te gaan. Hup, de kilometertijden weer iets omhoog.

De heuveltjes (molshopen) kosten in de 2e ronde iets meer moeite, maar ik worstel en kom boven. De drankpost wordt even een hele korte stop: water aanpakken, stoppen, drinken, doorrrrr. Spons aanpakken, uitknijpen boven mijn nek en even over mijn gezicht. Ik heb het WARM!! Het begint nu wel echt zwaarder te worden. Nog 2,5 km, tis niet ver meer. Ik leg de stemmetjes in mijn hoofd een spreekverbod op, want ik kan het wel en zal het bewijzen ook! Een stukje over een irritant fietspad, nare klinkers die me de 1e ronde nauwelijks opvielen, maar die me nu irriteren. Maar dan komt ASML opnieuw in zicht. Door, door, doorrrrr. Ik heb in de gaten dat er een (voor mij) hele mooie tijd inzit, een ruim pr. Laatste stukje, naar de rotonde, aanzetten, terug langs de weg, aanzetten, de campus opdraaien, nog een keer aanzetten en dan de laatste paar meters over de baan. Onder de finishboog door, horloge uit en wandelen. Uithijgen, uitpuffen en uitlopen.

V10M3

Niet gedacht dat ik een 10EM op 10km/uur zou kunnen lopen. Maar ik verbaas mezelf graag! Supertevreden rijden we bijna meteen naar huis. Snel douchen, want ’s avonds is er nog een feestje van de loopgroep. Mooie avond dus: lekker pr lopen en feesten. Hoe prettig kan een zaterdagavond zijn 🙂

Wat mij betreft volgend jaar weer! Dank aan organisatie en vrijwilligers, jullie waren geweldig!

Foto’s zijn van de website geplukt. Mijn dank is groot aan de fotografen! www.veldhoven10miles.nl

Dit bericht werd geplaatst in Veldhoven10Miles, VFF. Bookmark de permalink .

4 reacties op Veldhoven10Miles 2014

  1. Volgende keer niet naar stemmetjes luisteren en gewoon doorjassen! Gefeliciteerd met je PR!!

  2. Klasse. Je kan dus meer dan je denkt. Gefeliciteerd

  3. John zegt:

    Gefeliciteerd met je pr! Mooie opsteker voor alles wat nog komt.

Geef een reactie

