Chirunning met Marion

run2day1Regelmatig wordt er in “mijn”  Run2Day in Eindhoven een lezing/workshop georganiseerd. En als het even kan, ben ik er graag bij. Toen ik hoorde dat Marion Meesters een workshop zou geven naar aanleiding van haar boek, hoefde ik niet lang na te denken: opgeven en in de agenda zetten. En afgelopen woensdag was het dus tijd voor een lesje ChiRunning.

Run2day2Marion begon met een stukje theorie over het ontstaan van ChiRunning, waarom, hoe, wat, voor wie. Door het lopen op vff gebruik ik al een aantal elementen van het ChiRunnen (o.a. korte, snelle pasjes – 180 per minuut – voorover hellen vanuit de enkels – rechte houding – landen onder je lichaamszwaartepunt), maar een echte ChiRunner ben ik (helaas) niet. Door nog eens naar Marion te luisteren, kreeg ik toch weer heel wat aandachtspunten waar ik de komende tijd op kan gaan letten.

Run2day3Na de theorie gingen we met de hele groep naar buiten voor een stukje praktijk. Marion vertelde nogmaals over de helling, alleen onderste buikspieren aanspannen, benen ontspannen (blijf ik een moeilijke combinatie vinden 🙂 ) 180 pasjes, schouders los en omlaag en als 1 groot monster met vele voeten, gingen we op de maat van de metronoom heen-en-weer. Volgens mij moet dat een mooi gezicht zijn geweest! Natuurlijk kun je in een workshop van een goed uur niet alles leren over ChiRunnen, maar het gaf ons wel een beeld van wat/hoe het is. En van hieruit kun je al dan niet verder met deze techniek.

ChiRunning

Aanrader!

Weer terug in de winkel was er nog gelegenheid tot het stellen van vragen, die Marion uitgebreid beantwoorde. En natuurlijk lag het boekje op de toonbank voor verkoop. Ik heb het boekje al enige tijd in huis en gelezen en vind het zeer de moeite waard. Als je interesse hebt in een andere techniek van hardlopen, om welke reden dan ook: het is een zeer goed leesbaar boekje, dat je tips geeft om in de praktijk zelf aan de slag te gaan.  Ik vond het een interesante avond en ga de komende tijd toch weer wat meer letten op het meer ontspannen van mijn benen!

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

