SallandTrail 2015

SallandTrail, Trailrunning

Nadat ik in maart gefinisht was na de 25 km van de Sallandtrail wilde ik al meer. Wat een leuke trail, mooie omgeving, vriendelijke vrijwilligers. Met als beloning een hand van gastheer Bertus. Toen al fluisterde een stemmetje in mijn hoofd: volgend jaar meer, volgend jaar de 50 km!!

Maar ik moest mijn 1e marathon nog gaan lopen. En die afstand zou al spannend genoeg zijn en meer dan genoeg moeite kosten. Dus schoof ik het plannetje al snel weg. Maar het idee bleef spoken in mijn hoofd. Zou ik het kunnen? Zou ik echt zo ver kunnen lopen?

En toen lukte het in Parijs, dus het idee bleef en werd niet uitgewist. De stemmetjes begonnen zelfs harder te roepen. Ik polste al eens bij de trainer: zou ik dat kunnen? Het antwoord was “ja, zonder twijfel, maar je zult flink moeten werken”.

De inschrijving zou een week na mijn 2e marathon starten. Dus werd Frankfurt het ijkpunt. Als die fatsoenlijk zou gaan, als ik die zonder problemen uit zou kunnen lopen, dan zou ik ervoor gaan. En laat Frankfurt nou gewoon lukken. Eigenlijk precies zoals ik van tevoren hoopte dat het zou gaan. Dus alle stemmetjes in mijn hoofd begonnen nog harder te roepen: Salland Salland Salland!!! Zeker toen ik tijdens de marathon meer dan genoeg kreeg van het asfalt en beton. Waar waren de heuvels, het zand, de bomen, kortom: ik miste de trails!

Na Frankfurt volgde een week van twijfel, van me afvragen of ik het zou kunnen. Van nog een keertje vragen aan de trainer: kan ik het wel? Nog wat weifelen. Nog wat dubben. En toen de knoop doorhakken: ik ga het doen! Dus zat ik zaterdagavond om 20 uur klaar met de laptop. Ik ging me inschrijven voor de 50 km!!!

inschrijvingSallandEn pas toen het erop leek dat het niet ging lukken, toen pas merkte ik hoe graag ik het wilde. Ik wil ik wil ik wil!!! En het lukte niet, telkens F5 F5 F5 F5 indrukken. Nieuwe pagina, opnieuw opstarten, grommen, grauwen, nog een keer nieuwe pagina, F5 F5 F5. Maar telkens werd ik eruit gegooid. Wel 5x heb ik al mijn gegevens ingevuld en dan net voor ik op “verzend” kun klikken werd ik er weer uit gegooid. Ik wil ik wil ik wil!! Ow help, stress, vloeken, grrrrrr!!! En dan opeens “bedankt voor uw inschrijving”. Wachten op de bevestigings email….. die nog altijd niet is aangekomen. Was ik nu wel of niet ingeschreven??

Sallandnaam

Uiteindelijk zie ik mijn naam op de deelnemerslijst staan. Pffff, zucht van verlichting. Ik ben erbij! En toen realiseerde ik het me pas: hoewel dit inschrijven niet makkelijk was, was dit pas de 1e horde, dit was het minst moeilijke deel. Nu gaat het pas beginnen. Nu zal ik echt moeten gaan trainen. Vanaf nu zal alles in het teken van Salland staan. Als je me zoekt: ik hang ergens rond op de trails. Vanaf nu geen beton en asfalt meer, vanaf nu lekker de onverharde paden op. Heerlijk!! 🙂

 

2 gedachtes over “SallandTrail 2015

  1. Ik denk dat ik nav jouw verhaal zo enthousiast ben geworden want ik had een reminder gezet om me in te schrijven maar wist niet meer waarom. Dus toen Margriet mij er op attendeerde twijfelde ik natuurlijk enorm maar ik ga er net zo vol voor als jij: de 25 km. Heerlijk vooruitzicht. Ga dus zo jouw blog nog maar eens zoeken en naast mijn schema hangen 👍😊 succes Esther het gaat helemaal goedkomen met jou💪👍

Geef een reactie

