PolarBearTrail 2015

Ik weet dat de organisatie van de PolarBearTrail heel graag een sneeuwlandschap zou zien op de zondagmorgen voor de start. Maar eerlijk gezegd was ik heel blij toen ik net uit bed uit het raam keek en zag dat de sneeuw zo goed als weg was. Pff, gelukkig, niks niet polar, maar gewoon modder om die 22 km in te lopen. Dacht ik…..

Om kwart voor 9 reed mijn taxi voor bij de carpoolplaats in Leende. Samen met Ruud, Adrie, Marianne en Alwin vertegenwoordigden wij Eindhovenloopt in Teuven. Eerst viel het nog niet zo op, maar hoe verder we naar het zuiden reden, hoe meer sneeuw er bleek te liggen. Niet helemaal zoals ik het gewenst had, maar ja…. niks aan te doen. In januari kan het nou eenmaal sneeuwen, dus het ging gewoon een sneeuwloopje worden. Weer eens wat anders en eerlijk is eerlijk, de omgeving zag er wel geweldig uit. Heuveltjes met sneeuw, hier en daar was het uitzicht echt een plaatje.

(foto van Tjarda)

(foto van Tjarda)

 

 

PolarBear

Eindhovenloopt in de sneeuw

Ruim op tijd om nog 3x naar de wc te gaan, kwamen we aan bij de startlocatie in Teuven. Startnummer ophalen, koffie drinken, omkleden, aandoen wat ik van plan was en niet mezelf simpel maken dat ik toch warmer gekleed zou moeten gaan met dit weer, 2 laagjes is meer dan voldoende! Tegen 11 uur nog even tijd voor een groepsfoto en daarna een plekje in het startgebied opzoeken, ergens middenin de meute. Mijn loopmaatjes moesten nog even wachten op hun start en met hun succeswensen nog in de oren vertrok ik voor mijn loopje door sneeuw, ijs en modder.

Polar3

(foto van Pascal)

Gelukkig had ik wel mijn les getrokken na de deelname van vorig jaar en had ik een schoen aangetrokken met nop en grip en niet eigenwijs toch de vffjes (hoewel die normaal 100x lekkerder lopen!). Deze keer kwam ik niet alleen de heuvels af, maar ook  weer op. En deze keer viel ik nergens in de modder, ook wel zo prettig 🙂

Polar5

(foto van Pascal)

Aangezien ik de trainer beloofd had om geen gekke dingen te doen voor 5 minuten tijdwinst, heb ik lekker op mijn gemakje gelopen. Heel blijven en kilometers maken is het motto op dit moment.

En wonder boven wonder ontdekte ik dat het lopen op sneeuw helemaal geen problemen gaf. Vaak koos ik zulfs voor de besneeuwde kant van het pad ipv door de modder op het andere deel van het pad. Een mens is nooit te oud om te leren, nog even een goeie winter hier achteraan en ik word nog een echte sneeuwloper…… Hahaha, egnie!

Polar9

(foto van Yvonne Silverentand)

De heuveltjes waren pittig deze keer. Aan sommigen leek geen eind te komen. Vooral de kilometer na de drankpost bleef maar stijgen. Maar gelukkig, zo hield ik mezelf voor, als je flink omhoog loopt, moet je daarna vast weer flink omlaag. En dan kun je dus weer even je rust pakken en herstellen. Tenzij het pad natuurlijk erg smal, modderig, ijzig is en bezaaid met losse stenen en boomwortels. Niks niet herstel, maar nog steeds met de rem erop lopen en uitkijken, vooral uitkijken!

Na 21 km komt het dorp Teuven weer in zicht. Een klein stukje verhard (omhoog natuurlijk), om dan weer de modder in te gaan, richting finish. Maar niet rechtstreeks naar de finish, nee, eerst nog even een heuvel op. Gelukkig wist ik wat er komen ging en was ik er deze keer op voorbereid. Heuvel op glibberen door de modder, dan weer heuvel af om vervolgens te gaan finishen …….. heuvelop. Tuurlijk……  Dezelfde heuvel die we bij de start heerlijk omlaag liepen. Gofferdegoffer, die laatste heuvel voelde ik echt het meeste en hoewel ik het finishdoek goed kon zien, leek die gewoon niet dichterbij te komen. Maar gelukkig, zoals aan alles, kwam ook hieraan een einde. En 15 minuten sneller dan vorig jaar, liep ik over de finishlijn. Tijd voor cola en chocolade, droge schoenen en moddervrije kleding. Mijn loopmaatjes stonden al op me te wachten na hun 14 km en gezamenlijk gingen we weer terug naar huis. Gezellig napraten in de auto, weer eens wat anders dan alleen heen-en-terug rijden 🙂

Weer 22 km en zo’n 500 hoogtemeters dichterbij Salland. Weer een week dichterbij Salland. Nog maar 45 dagen……

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

3 reacties op PolarBearTrail 2015

  1. Inderdaad het komt steeds korter bij!! Het komt goed!

  2. Goed gedaan joh. 15 min. Sneller ook nog. Ik Check ook altijd de hoogtemeters. Op naar Salland! Gaat lukken hoor je bent zo fit.

  3. langzaamaan zegt:

    Goed gedaan sneeuwloperT 🙂 en 15 minuten sneller ook nog! Dat beloofd wat!

Geef een reactie

