Elke gek z’n gebrek

Toen ik me inschreef voor de 5o km van Salland, leek 14 maart nog zooooo ver weg. Nog alle tijd om me voor te bereiden, nog alle tijd om te trainen. Zaterdag 14 maart was nog ver in de toekomst.

duivelIn werkelijkheid is 14 maart over 2 dagen. Over 3 nachtjes slapen. Help! 3 nachtjes nog maar. Gedachten lopen over in mijn hoofd. Duveltjes zitten op mijn schouders.

gedachten– Je kan het niet!

– Wel waar ik kan het wel!!

– Gheezzz waar ben je aan begonnen?

– Houd op! Ik wil het!

Ik word bij vlagen gek van mezelf! Kan aan niks anders meer denken dan aan zaterdag 9.45 uur DE START! Het feit dat ik 50 km ga lopen, doet af en toe het klamme zweet uitslaan. Ik houd me voor dat ik er zelf voor koos, ik wilde het zelf. Nee, ik WIL het zelf. Toen ik me inschreef wilde ik het en nu wil ik het nog steeds!

En dan zijn er ook momenten dat mijn gedachten tot rust komen. Dat ik toch die overtuiging heb dat ik het WEL kan. En gelukkig heb ik niet 1, maar zelfs 2 trainers die me laten weten alle vertrouwen in me te hebben. En weet je, die trainers daar geloof ik in. Meer dan in mijn eigen gedachten. Meer dan in alle duveltjes.

Dus moet ik me gewoon niet zo aanstellen. Over 62 uur (but who’s counting?) start ik gewoon met lopen. En zoals de jongste zoon van trainer Tiny zei: “Och, je loopt, je eet en drinkt wat onderweg en dan kom je vanzelf bij de finish”  En meer is het inderdaad niet. SallandTrail, ik kom er aan!!

keep calm

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

6 reacties op Elke gek z’n gebrek

  1. Kitty zegt:

    Heel veel succes Es, jij kan het!! *en ik ben jaloers*

  2. ruud zegt:

    Als ik goed tel is het nog steeds 62 uur…..
    En gewoon wat eten en drinken onderweg, beetje dollen en tussendoor een stukje lopen….. 50km is dan zo voorbij. En JIJ kan dat!
    Veel plezier en succes!

  3. Bertus zegt:

    534: lopen als een tierelier en bij de finish is er bier!

    Meer is het niet; ja, genieten onderweg natuurlijk! 😀

  4. Oh Esther ik herken dit zo. De avond voor mijn 1e HM. Met een hoop slapeloze nachten achter de rug bekeek ik de route van Amsterdam op de avond ervoor. Wat een afstand. Achteraf was ik zo trots en voldaan. Je hebt goed getraind. Gaat dus helemaal goedkomen. Beetje rennen, eten en genieten. Heel veel plezier.

  5. langzaamaan zegt:

    Hihi… Wedstrijd zenuwen! KompGoe, Eg Waar! Voor je het weet sta je aan de finish met een BIG Smile op je gezicht!! 😃👍

  6. Deze keer is het geen PMS maar een PUMS…Pre Ultra Marathon Syndroom. Ik zie je zaterdag bij de start. Je hebt goed getraind!!

Geef een reactie

