Vff- en Xbionic ambassadeur


VFF- en XBionic-ambassedeur                                                                                  

xbionicJajaja, het is officieel. Het contract is getekend en voor het 2e jaar mag ik vff-ambassadeur zijn. En dat niet alleen, ook het merk XBionic gaat door mij gepromoot worden. En ik kan wel zeggen: daar ben ik erg blij mee. Met beiden! Dat het lopen op vffjes al een paar jaar mijn voorkeur had, dan weten jullie zo langzamerhand wel. En nu mag ik ook lopen in de kleding van XBionic. En in dit geval mag ik een setje XBionic the Trick uitproberen. Top top top!

DSC_0041Als ik op donderdag te horen krijg dat mijn spullen geleverd zijn bij Anyonesrunshop maak ik meteen mijn plannetje. Die vrijdag bestaat mijn werk uit rondje Brabant en klanten bezoeken en deze dag prop ik daar nog een extra stop tussen op de Korvelseweg in Tilburg. Dan ’s avonds maar langer doorwerken, maar die doos met inhoud MOET ik hebben!!

DSC_0044Samen met mede-ambassadeur Camiel stappen we rond 1 uur vol verwachting Anyonesrunshop in. Paul heeft de dozen al klaar staan voor ons en we vallen erop aan. Onze nieuwe vffjes zitten er in en dus ook de XBionic kleding. Jippie de pippie!! Mooi spul! We hebben er al een informatie-middag over gehad. Iets met weeftechnieken die ervoor zorgt dat je lichaam altijd op 37 graden blijft. Op tijd koelen voordat je het warm krijgt, en na afloop warme lucht die in de stof blijft zitten, zodat je het niet koud krijgt. Het klinkt goed en ik heb er ook zin in om zo snel mogelijk uit te proberen. Ik moet me nog wat meer verdiepen in die weeftechniek, maar daar horen jullie vanzelf meer van 🙂

Caubergtrail                                                                                                                   

En hoe toevallig, de dag erna sta ik ingeschreven voor de Caubergtrail in Valkenburg. Geen twijfel over de kleding: in de Trick zal ik het gaan doen vandaag. En hoewel bij ons de zon scheen ’s morgens, wordt het op de snelweg donkerder, waait het behoorlijk hard en regent het ook nog eens. Ik vraag me af of ik niet toch beter een lange broek aan had kunnen doen…. Nou ja, meteen een goede test.

caubergOm 11.15 is het startschot en de meute begint te lopen. We starten heuvel op. Tsja… Zuid-Limburg he…… Heel erg heuvel op! Ik had me niet druk hoeven maken over koud hebben, want ik heb het meteen warm! We lopen door een mooie omgeving. Veel bochtjes, heuveltjes, losse stenen, bladeren, wat modder, omgevallen bomen, alles wat in een trail hoort te zitten, zit er in. Ik geniet. Heuvel op wandel ik af en toe, heuvel af kan ik lekker wat tempo maken. Mooie omgeving met mooie uitzichten. En met 3 drankposten op de 18 km is ook dat prima geregeld door de organisatie. Telkens een paar bekertjes water en weer verder.

CaubergtrapNa 17 km mogen we een trap op…. *slik* Het zijn maar 139 treden, maar toch valt het niet mee met die totale ongelijke treden. De bovenbenen hebben er weinig zin in. Toch kom ik boven en vanaf nu is het heuvel af naar de finish. Ik hoor de omroeper al en zodra ik het bos uit ben, op de verharde weg, maak ik nog meer tempo. Laatste bochtje om en dan over de finish! Mooie training gehad en genoten onderweg.

En hoe beviel de Xbionic kleding dan?                                                                         

Nou, ik kan wel zeggen dat het heel goed beviel. Ik moet wel wennen aan het strakke shirtje. Ik houd nogal van los vallende shirtjes, maar het zit echt prettig. En ik had het niet koud onderweg, ook niet met wind tegen. Af en toe had ik het wel warm, maar ja heuveltje op kost me genoeg moeite, daar krijg ik het al warm van bij het idee alleen al. De komende weken staan er nog heel wat trails op het programma. En natuurlijk allemaal in XBionic kleding, dus ik kan er binnenkort nog heel wat meer over vertellen. En ja, natuurlijk loop ik die ook op vffjes, maar dat hoef ik hier niet te vermelden, da’s logisch 🙂

 

Dit bericht werd geplaatst in Trailrunning, Uncategorized, VFF, VFFambassadeur, Xbionic. Bookmark de permalink .

4 reacties op Vff- en Xbionic ambassadeur

  1. Ik denk dat ze in jou een prima ambassadrice gevonden hebben!

  2. Mari Durieux zegt:

    Leuk om te lezen Esther, ik ben de X-Bionic ook aan het uit proberen en net terug van mijn eerste rondje. Mijn eerste indruk is “wat zit het fijn, heek erg fijn”

  3. Gerry zegt:

    Hallo Esther,
    Nog een berichtje van mij. Ik ben een paar maanden geleden begonnen met Ch-running. De vff schoenen lijken me daar heel goed bij te passen. Wat raad je aan voor de aanschaf. Ik vind het lastig om ze via internet te bestellen want wil ze graag passen en voelen hoe ze lopen.
    Groet,\
    Gerry

    • Esther zegt:

      Hallo Gerry,
      Waar woon je? In Tilburg zit Anyonesrunshop, daar kun je alle vff’s passen en krijg je advies op maat.

      Verder geven wij 23 mei weer een clinic, deze keer in de Soesterduinen. Als je de facebook pagina van vibram five fingers in de gaten houdt, krijg je meer info hier over.

      Groet, Esther

Geef een reactie

