Stuwwal Trail 2015

Fab5, Trailrunning, Uncategorized, VFF, Xbionic

StuwwalJe zult maar “verplicht” door de sponsor trails “moeten” lopen…. Goh, wat een straf.
Nou, egnie! Gisteren liep ik de Stuwwal Trail in Oosterbeek en wat heb ik weer genoten! Samen met Paula, Camiel en Roald (4 van de Fab5 bij elkaar, Daniel we miss you!!) liepen we de 20 km trail. In onze supersonische xbionic-kleding en natuurlijk op de VFF!

FB_IMG_1433017469625

Camiel, Paula, Roald en ik nog fris en fruitig voor de start.

 

Ruim voor de start kwam ik Chiel en Janine tegen. Chiel zou ook lopen en Janine was er in haar rol van supersupporter. Het praatje van tevoren was zo gezellig, dat ik de tijd niet meer in het oog hield en ik me dus opeens moest gaan haasten voor de start. Snel trainingsjas en -broek uit, startnummer opspelden, tas inleveren en nog even naar de wc. Net op tijd nog om Paula, Camiel en Roald uit te zwaaien die in de 2e startgolf starten (er waren er 3) en daarna kon ik even tot rust komen (zennnn) voor ik mocht starten.

IMG_20150530_194828

Start van de Stuwwal Trail (foto van Janine)

Het begin is redelijk makkelijk, vlak, wat omlaag, fijn om de spieren warm te lopen. Maar ja, daarna begon het dus pas echt. Heuvel op, heuvel af, soms klimmen met handen en voeten omhoog, trapje op, trapje af. Vaak blij als ik boven was en dan heerlijk omlaag, maar ook afdalingen die zeer voorzichtig genomen werden, omdat het zo steil ging en ik graag rechtop wilde blijven staan. Maar man-o-man wat hadden we af en toe mooie uitzichten bovenop zo’n berg heuvel. Het was een goed aangegeven, hele mooie route met prima weer onderweg. Enige minpuntje was dat ik zo stom was geweest om geen water mee te nemen voor onderweg. Met een behoorlijk droge bek kwam ik aan bij de drankpost, waar ik heel dankbaar 3 bekertjes water naar binnen werkte. Tsja, ik wist dat er maar 1 drankpost zou zijn, maar door het slechte weer van die ochtend, dacht ik het wel te kunnen lopen zonder extra water, ik dacht dat het niet zo warm zou zijn. Domme beslissing achter af, maar ja… daar kun je onderweg dus niks meer aan veranderen, dus gewoon rustig doorgaan en me verheugen op de Erdinger na afloop 🙂

FB_IMG_1433017481576

Bijna bij de finish! (foto van Camiel)

En dan opeens loop je weer in het park, vlakbij het sportpark waar de start was. Ik herken de bloeiende rhododenderon, een meertje, een bruggetje. Ver kan het niet meer zijn. En als er dan opeens een man tussen de bomen vandaan stapt en me vertelt dat het nog maar een 500 m is, dan is het helemaal goed. Chiel begeleidt me op het laatste stukje terug naar de baan en dan geef ik op z’n slaks nog even gas, haal nog een paar dames in en finish na 19,5 km deze hele mooie, maar ook hele zware Stuwwal Trail. Een flesje water en een groot glas Erdinger is mijn beloning. Heerlijk!!

IMG_20150530_195051

Finish! (foto van Janine)

IMG_20150530_223919

Heerlijk tegen een droge strot! (foto van Janine)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

pannenkoekNa afloop nog een kort praatje met Chiel en Janine en daarna is het tijd voor de Fab5-traditie: pannenkoeken eten! Helaas moet Roald verstek laten gaan, maar samen met Camiel en Paula zitten we (ik met een dekentje om me heen) heerlijk op een terras een zeer smakelijke (HONGER!) pannenkoek naar binnen te werken.
Ja, echt heel vervelend die “verplichte” loopjes! Wanneer is de volgende???

2 gedachtes over “Stuwwal Trail 2015

Geef een reactie

