Ladiesrun Eindhoven 2015

 

Ladies

 

 

VitamineAfgelopen zondag waren er zowel op de Veluwe als in Bemelen mooie wedstrijdjes door de natuur. Maar daar ging ik niet naartoe, ik liep ….. de Ladiesrun in Eindhoven. Een onverwachte keuze, die van meerdere kanten niet begrepen werd. En eerlijk gezegd: door mijzelf nog wel het minste 🙂 Maar 3 weken geleden leek het me een goede 2e mogelijkheid op een 5km pr, was er a la minute een startbewijs voor het grijpen (met grote dank aan de VitamineStore Eindhoven) en leek 1 + 1 me 2. Dus reed ik zondagmorgen niet naar de Veluwe en niet naar Bemelen, maar naar StrijpS, naar het Klokgebouw.

Zodra ik de auto uitstapte was het gehalte roze erg hoog, maar ipv het gespannen sfeertje dat rond veel wedstrijden hangt, hing hier een relaxte sfeer. De enige die niet relaxt was, was ikzelf. Ik mopperde op het weer (veels te warm en benauwd) en bedacht al ruim van tevoren redenen waarom ik niet snel zou hoeven lopen. Iets met indekken ofzo. Totaal zinloos natuurlijk, want mopperen op het weer heeft helemaal geen nut. Het is zoals het is en niet anders.

In het Klokgebouw haalde ik mijn startnummer op en daarna ging ik naar het startgebied. De gezamenlijke warming-up was bezig, maar ik koos voor mijn eigen voorbereiding. In een zijstraat vlakbij de start, kon ik mooi een aantal keren heen-en-weer lopen, paar versnellingen erin, rustig uitlopen en de spieren warm zien te krijgen. Ondertussen keek ik naar de start van de 10 km en die van de 7,5 km. Gelukkig werd ik gespot door loopmaatje Irma van Eindhovenloopt, want samen wachten op de start is veel leuker dan alleen.

Zodra de 7,5 km gestart was, zochten wij onze plek in het startvak. Ik wilde graag zo vooraan mogelijk starten, want ik hoopte op een wedstrijd met weinig lopers voor me, zodat ik mijn eigen race kon lopen. Ambitieus ben ik alleen op de weg en alleen als ik dat pr-gedoe in mijn hoofd heb, normaal sta ik graag relaxt achteraan. Gelukkig is dit weer mijn laatste wegwedstrijd, vanaf nu zal ik me weer gedragen in het startvak.

RunPrecies om 11.30 ging onze starttoeter en binnen 4 sec was ik over de startlijn. Even nog wat inhalen, bochtje naar rechts en dan de brede wegen op. Maar zo’n 15-20 dames voor me en dus ruimte genoeg om mijn tempo te zoeken. Het was warm, maar het was goed te hebben. De eerste km ging in 5.15, prima, houden zo.

Ik kende het parcours, wist hoe we gingen lopen en wist dat we het park in zouden gaan. Maar ik rekende op verharde paden en niet op de onverharde paden. En zodra we het park inliepen, de 5km-lopers rechtsaf, kwamen van de andere kant de 7,5 en de 10km loopsters erbij, die linksaf het park inliepen. Het was meteen drukker op de paden en het werd een slalom-race. Wat de route dus juist leuker maakte, het stukje park, was nu even niet aan mij besteed. Maar dit was maar kort en na 1 kilometer liepen we het park weer uit, linksaf onder het viaduct door en rechtsaf weer richting Klokgebouw.

Tot hier liep ik eigenlijk best lekker, maar het werd nu wel doorzetten en volhouden #pffff #warm Volgens mijn horloge gingen de km-tijden omhoog en ik had een pr allang uit mijn hoofd gezet. Gewoon zo hard mogelijk doorknallen en maar zien wat er uiteindelijk uit zou komen. Rechtsaf, nog een keer onder een viaductje, rechtdoor, nog een keertje links onder een viaductje en dan weten dat het einde in zicht is. Nog 1 linker bochtje en daar is de finish. Even nog iets extra geven en “pats” horloge uit op de finishlijn. Blij dat ik er was, want 5 km knallen is niet mijn idee van leuk en lekker lopen. En dan te bedenken dat ik dit vrijwillig doe…… Een mens zit soms raar in elkaar!

horlogeNa de medaille en als ik uit de drukte ben, bekijk ik mijn horloge en sla bijna achterover. Huh? Een pr van bijna 1 minuut? Dat ken nooit!! En dan zie ik dat de route niet 5 km was, maar 4,75. Tsja… dan ken ut dus wel. Beetje tegenstrijdig, heb ik nu wel een pr of niet een pr? Nee, in mijn ogen is het dus geen pr, 250 m is echt te veel om dit een pr te noemen. Maar wat maakt het ook uit. Ik liep zo hard ik op dit moment kon, en ondanks mijn eigen stresserige gedoe, heb ik lekker gelopen. Een ladiesrun is niet echt “mijn ding”, maar desondanks was dit toch een prima wedstrijd. Prettige sfeer, netjes geregeld en lekker in de buurt. Enige minpuntje: geen water bij de finish, alleen smerige AAdrink #bleegh

Ladiesrun

 

 

Dit bericht werd geplaatst in VFF, wedstrijd. Bookmark de permalink .

2 reacties op Ladiesrun Eindhoven 2015

  1. Ik reken het als een PR zoals ik je al zei!

  2. jacolien1965 zegt:

    …en jemig, moet je zien hoe ver naar voren dat gouden lopertje in het veld loopt! goed gedaan, man (v)!

Geef een reactie

