End-of-the-year-blog

Xmas

thanks

Terugblik 2015                                                                          

2015 is bijna voorbij en december is traditiegetrouw een tijd van terugkijken naar het afgelopen jaar. Terugkijkend zie ik een heel mooi loopjaar, waarin ik mijn eerste ultra(atje) en mijn 3e wegmarathon liep. friends2Waarin ik vele kilometers aflegde met o.a. Kitty,  Jan-Willem, Ingrid, Margriet, Carlo, Pascal, Joost, Mirjam, Ezra, Mieke en last but not least Tiny. Samen met Toine en de loopmaatjes van Eindhovenloopt. En met de Fab5, mijn Xbionic-vrienden op die gekke gorilla-voeten. En de vele prettige mensen die ik onderweg tegenkwam, ik kan jullie niet allemaal opnoemen, maar weet dat ik mede door jullie genoot onderweg. Allen bedankt voor de gesprekken, het plezier en de gezelligheid. Ik hoop dat we dit het komende jaar vaak mogen herhalen!

Plannen voor 2016                                                                                                                       

En dan een vooruitblik naar 2016. Wat gaat dat worden, wat wil ik doen? De plannen zijn gemaakt, de eerste inschrijvingen zijn gedaan. Ik heb 4 grote doelen voor dit jaar, waarvan er 3 in het eerste half jaar bereikt hopen te worden. Daarna ga ik door voor een (tot nu toe) rustiger najaar. Maar laat dat je niet afschrikken, want er kan nog van alles gebeuren 🙂

stupidEerst is daar in maart de EcoTrail de Paris, 50 km samen met Kitty door de bossen, parken en heuvels rondom Parijs. Met finish onder de Eiffeltoren. De inschrijving is gedaan, de treinreis geboekt en ons appartement staat ook weer klaar voor ons. Hoe het lopen ook gaat, ik weet nu al dat het een topweekend gaat worden in Parijs!

En daarna stoom ik maar meteen door naar de 60 km bij Limburgs Zwaarste. Samen met Mirjam hoop ik ook deze afstand aan te kunnen. Wie had ooit gedacht dat ik me uberhaupt zou durven inschrijven voor zo’n afstand?

Daarna begin juni een marathon. Tenminste als ik tot de gelukkigen behoor die het lukt om zich in te schrijven: de Slachtemarathon, maar 1x in de 4 jaar georganiseerd. Met een start om 6 uur ’s morgens, zal dat een hele kluif voor dit avondmens worden!

En voor oktober staat de Maastricht Marathon, over de Via Belgica, in mijn agenda. Vooral het historische aspect trekt me aan in deze marathon. Lopen waar ooit de Romeinen liepen, voor deze Rome-addict is dat genoeg reden om daar ook te willen lopen. Bovendien een marathon van A naar B is weer eens wat anders dan een rondje.

De rest van de hardloopplannen zal ik om deze grotere doelen heen plannen. Afhankelijk van wat er op mijn pad komt en waar ik maar net zin in heb. Al heb ik toch ook nu al heel wat trails op het oog die ik wil gaan lopen….. Met Tiny die mijn schema’s op maat blijft maken en soms ad hoc aanpast aan weer nieuwe plannen en ideeen en Toine die op mijn techniek blijft letten en me af en toe lekker opjut, gaat het trainingstechnisch ook helemaal goed komen. Ik kijk al heel erg uit naar het nieuwe jaar. Laat 2016 maar komen!!!

Mijlpaal                                                                                                                                            

e71999a4a7b8045b6ae3da7f9c72e2c1En in 2016 hoop ik nog een ander doel te halen. Want hoewel ik eigenlijk helemaal niet “oud” wil zijn, ik wil het natuurlijk wel worden! In augustus word ik 50!!! Ongelooflijk en eigenlijk snap ik daar helemaal niks van. Waar zijn alle jaren gebeleven? Ooit vond ik 50 stokoud, maar gelukkig weet ik nu wel beter! Veel beter! Het leven is nog lang niet voorbij, in sommige opzichten begint het pas. En zolang ik lekker door kan gaan met plannen maken en uitvoeren, zul je mij niet horen miepen over een getal, een nummer. Want je bent maar net zo oud als je je voelt en ik voel me 34 (oke, straks dus wel met zo’n 16 jaar ervaring).

Nieuwjaarswens tegen beter weten in                                                                                

changeEn verder hoop ik, dat de wereld tot het besef komt dat we allemaal mensen zijn. Welke kleur we ook hebben, in welke God we ook geloven (of juist niet). En dat het ook niet uitmaakt waar we op deze aarde geboren worden. Deze planet is van en voor ons allemaal, laten we er samen iets moois van maken. Geld en macht maakt niet gelukkig, maakt deze wereld niet mooier. Maar samen kunnen we er wel heel veel moois aan toevoegen. Accepteer elkaar zoals we zijn, dichtbij en ver weg.

Mijn wens                                                                                                                                        

Vrienden en familie, ik wens jullie gezondheid en geluk, liefde en tevredenheid. Dat het nieuwe jaar veel moois mag brengen, dat plannen en dromen uit mogen komen. En dat we samen ons eigen wereldje een stukje beter maken, open staan voor de medemens en op die manier een druppel op de gloeiende plaat kunnen zijn van medemenselijkheid en verdraagzaamheid.

Ik wens jullie allen een heel mooi 2016!

a-very-happy-new-year-fb-cover

 

 

 

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk, Uncategorized. Bookmark de permalink .

3 reacties op End-of-the-year-blog

  1. margriet zegt:

    Esther, wat heb je weer een pracht blog geschreven. Je verwoordt heel juist vele mooie gedachten. Ik ben blij dat ik een paar keer met je mee heb mogen lopen in 2015. Ik hoop dat in 2016 dat weer gebeurt. 31 januari 2016 staat alvast in de agenda…lopen in Drunen…ik kijk er naar uit.
    Ook voor jou en je familie alle goeds voor 2016, geluk en gezondheid.

  2. Dat gaat een mooi loopjaar worden dat 2016!

  3. Mettje zegt:

    Mooi verwoord en mooie doelen.
    Wellicht zie ik je bij de Slachte.

Geef een reactie

