6 uursloop Haarlemmermeer

6uurHaarlemmermeer, VFF

Wie mij kent, weet dat ik een gruwelijke hekel heb aan rondjes lopen (nietwaar trainer Toine?). En verhard lopen….tsja, soms is het wel prettig, maar meestal niet. Dus die 2 samen en dan ook nog eens 6 uur achter elkaar is niet echt een combinatie waar ik blij van word. Dacht ik. Zaterdag 25 juni was de 6 uursloop in de Haarlemmermeer. En nee, het was niet mijn bedoeling om daaraan mee te doen. Totdat…….wijventeam

Eind mei kwam ik deze tweet tegen op twitter. Ik wist dat teamVroem met 2 teams mee zou doen aan een 6 uursloop, maar zoals al gezegd: dat was niks voor mij! Tot deze tweet dus. Een wijventeam? Waarom ook niet. Samen met Janine, Kitty en Yvonne werd een 3e teamVroem team opgericht: de VroemBitches. En toen 1 van de andere teams een mannetje te kort kwam, schoof ik mijn eigen kerel naar voren. Had ik meteen gezelschap onderweg, chauffeur en tassendrager. Goed geregeld van mezelf!

Gisterenmorgen al vroeg mijn warme bed uit, 6 uur opstaan op een zaterdag is egnie mijn dingetje, maar ach, er stond wat leuks tegenover, dus hop hop, niet zeuren, maar aktie.  Tegen half 8 in de auto en om 9.15 stonden we bij de Expo in de Haarlemmermeer. Voor de deur werd al op ons gewacht en toen iedereen aanwezig was, gingen we naar binnen, eens zien waar we terecht kwamen.

In de grote hal van het gebouw liepen al veel lopers rond. Allemaal hun plekje aan het inrichten voor de komende dag. Startnummers werden opgehaald en opgespeld, iedereen was zich aan het klaarmaken voor een dagje lopen. Behalve een aantal teams (met wisselende aantallen lopers), waren er ook een behoorlijk aantal solo-lopers aanwezig. Man, wat kreeg ik in de loop van deze dag een respect voor deze lopers! 6 uur lang hetzelfde (niet al te uitdagende) rondje lopen, da’s een mentale training om U tegen te zeggen!

We zochten een plekje in de grote open hal, tafel en stoelen werden meegesleept en we sloegen ons kamp op voor de komende 6 uur. Startnummers werden opgespeld de volgorde van deelnemen bepaald en de 3 teams Vroem waren er klaar voor. Kom maar op met die start!

6hm4Janine zou starten en daarna liepen Kitty, Yvonne en ik. Het eerste rondje was even spannend wat me te wachten stond. Starten in de hal, naar buiten, rechtsom, bultje af, vals plat omhoog richting de vijver, heuvel op, weten dat je boven halverwege bent, tempo weer oppakken en lekker vals plat omlaag richting finish, waar het bultje weer omhoog moest, de hal in, zwaaien naar de groep, over de mat, doorlopen naar de wissel, ff handjeklap en klaar! Bekertje water, stukje koek of handje chips en terug naar de rest voor zo’n 40 min rust. Zo draaiden we uur na uur na uur onze rondjes.

6HM7De sfeer tijdens het rondje was top! Iedereen praat met iedereen onderweg, even een handje of duim omhoog bij bekenden die de andere richting op lopen, een praatje als je toevallig naast iemand liep, een opmerking als je iemand inhaalt of ingehaald wordt, een aanmoediging als iemand een stukje wandelt, kortom, erg prettige, bijna trail-achtige sfeer op het parcours. Hoewel het voor mij een tempo-training was en ik zo snel mogelijk wilde lopen, heb ik er zeer van genoten. De enige aan wie ik me af en toe ergerde was aan mijzelf, omdat ik niet het tempo liep dat ik graag wilde lopen. Donders, zo’n trailtje 3 dagen ervoor hakt er dan toch wel in. Planning Es, planning!

Na 6 uur klonk de fluit dat er gestopt moest worden en de lopers in de laatste ronde moesten hun balletje met teamnummer neerleggen waar ze stonden. Hierna kon de organisatie de laatste meters gaan opmeten en daarna de einduitslag bepalen. Het was even wachten voordat alles opgemeten en opgeteld was. Dat was ook het enige moment dat onze 3 team gezamelijk bij elkaar zat. Nog wat napraten, biertje erbij, voorlopige uitslagen bekijken en lekker relaxen. Rust na gedane arbeid is altijd lekker!

DSC_0221En dan de uitslagen. Wat de man van de organisatie bij de prijsuitreiking allemaal vertelde, kregen we niet helemaal mee. Het was nogal warrig, iets met een puntensysteem waarop de uitslagen gebaseerd waren. Het zal wel….. Daarna werd eindelijk bekend gemaakt wie er 3-2-1 geworden waren in de diverse categorien. Bij de 6tallen won teamVroem6! Goed gedaan mannen! Echtgenoot won voor de eerste keer een waardebon met het hardlopen. We waren niet voor niks naar de Haarlemmermeer gekomen 🙂

IMG-20160626-WA0000Daarna de 4tallen. Kort werd gemeld dat de VroemBitches 2e waren geworden. Jihaaaa, mooie prestatie van die bitches! TeamVroem4 versloeg ons nipt 😉 en was eerste. Top gedaan heren!

En daarna de uitreiking van de prijzen voor de sololopers. Wat een knappe prestatie van deze ultrarondjeslopers. De winnaar bij de heren liep gewoon 6 uur lang 13 km/uur! Ongelooflijk. Maar iedereen die hier solo rondjes liep, is in mijn ogen een winnaar, jemig wat een prestatie.

IMG_20160625_184959

Het gouden Topteam: VroemBitches

Wat mij betreft: ik had een topdag, met een top wijventeam en top teamVroemteams! Een dag voor herhaling vatbaar, ondanks dat het verharde rondjes waren 🙂  Zo een enkele keer is het lopen van rondjes blijkbaar best leuk. Zeker als trainingsprikkel om mijn tempo wat op te krikken. Conclusie: rondjes lopen is niks voor mij, maar dat rondjes lopen met een team een enorm leuke dag oplevert, da’s wel zeker! Volgend jaar graag weer VroemBitches! Zeker ook omdat deze 6uurvanHaarlemmermeer gewoon goed was georganiseerd: geen toeters en bellen, gewoon simpel en netjes. Daar houd ik van!

(foto’s met dank aan Michiel en Jan)

2 gedachtes over “6 uursloop Haarlemmermeer

Geef een reactie

