De ecotrail in de herhaling

ParijsEcoHet is 19 maart 2016 en Kitty en ik staan moe en met zware benen, maar happy en tevreden onderaan de Eiffeltoren. We zijn een half uurtje daarvoor gefinisht op de 50 km van de Ecotrail de Paris, hebben onze jassen en tassen opgehaald en zijn onderweg naar ons appartement.

Maar onder die Eiffeltoren staan we stil en kijken. Kijken naar die stoere mannen en vrouwen die na de 80 km nog “eventjes” zo’n 350 traptreden beklimmen op weg naar hun finish op de 1e etage. Wij zijn moe, maar kijken toch verlangend naar boven. Daar finishen zou helemaal de kers zijn. We kijken elkaar aan en eigenlijk weten we dan al genoeg. Eén van ons zegt: “volgend jaar”. De ander zegt alleen maar “ja”.

Het is 5 juli 2016. Ik krijg een mailtje van de Ecotrail de Paris: Inscriptions ouvertes! Wie van ons 2 het eerste appje stuurt weet ik niet meer. “Doen we het?” En de ander reageert met: “ik zat net op de site te kijken”. Verder zijn er geen woorden nodig, we weten waar we het over hebben.

We appen wat heen-en-weer. Want zeggen dat we iets willen doen en dan ook echt inschrijven zijn 2 verschillende dingen. En dan hebben we nog niet eens gelopen, want dat is nog weer een heul ander ding! We besluiten er een nachtje over te slapen. Of 2. Of 3. Doen we het of doen we het niet?

En dan komt daar dat appje van Kitty. Zijn we klaar om op  “registration” te klikken? Ik weet meteen het antwoord:  “ja!” Even nog overleg of we een annuleringsverzekering erbij gaan afsluiten, maar als blijkt dat je je geld alleen terugkrijgt bij overlijden, lijkt het niet echt zinvol. Wel laten we le bib opsturen deze keer, nog een keer naar de bejaardenbeurs om het startnummer op te halen zien we niet zitten.

En dan staan we dus opeens geregistreerd voor de 80 km bij de 10e Ecotrail de Paris. Genoeg asfalt voor Kitty om het leuk te vinden, genoeg trail voor mij om het leuk te vinden. En hoe het ook gaat lopen, hoe wij ook gaan lopen, één ding weet ik nu al: het weekend van 18 maart gaat weer een topweekend worden in Parijs!

Maar nu eerst: trainen!!!

 

Dit bericht werd geplaatst in EcoTraildeParis, VFF. Bookmark de permalink .

2 reacties op De ecotrail in de herhaling

  1. Zoals ik al zei: “werk aan de winkel..veel werk”

  2. Judith Noorloos zegt:

    Fijn dat het weer goed gaat! Je bent mijn “barefoot” inspiratie. Ga zo door en ik kijk al uit naar je verhalen!!

Geef een reactie

