VFF

krachtHet is 10.15 uur als ik naar buiten loop. Eigenlijk had ik om deze tijd al terug willen zijn, want het is warm. Maar als je vroeg wilt lopen, moet je vroeg op. En dat niet alleen, je moet dus ook niet met een boek op de bank blijven zitten. Eigen schul dus, dat ik nu in de warmte moet lopen. En ook nog eens met poten waar weinig energie in zit, waarschijnlijk het gevolg van de 40 uren sta-dienst van de afgelopen week.

Ik loop op dit moment zonder schema en dus zonder leidraad. Voordeel is dat ik zelf mag bedenken wat ik ga lopen. Nadeel is dat ik zelf mag bedenken wat ik ga lopen. Had ik al gezegd dat het warm is? Ik begin met inlopen, en ondertussen bedenk ik wat ik wil, waar ik zin in heb en wat eigenlijk nodig is. Hoe ver wil ik gaan? En wil ik een duurloopje of intervallen? Eerst maar bedenken welk rondje ik wil lopen, hoe staat de zon en waar vang ik de meeste schaduw? Na 2 km inlopen heb ik genoeg van het gesjok. Intervallen dus, 400tjes gaan het worden. Vooral omdat ik dan legaal regelmatig een stukje mag wandelen. Veel te warm voor duurlopen.

Mijn gedachten gaan alle kanten op. Nog 1 week werken. Op vakantie met z’n 5en. Straks verjaardag van man vieren. Hoe zou het met zoon zijn die vandaag terugrijdt naar huis. Vragen over het schema naar Parijs. Twijfels over de Trail des Fantomes. Vrijwilligen bij de 100 km Salland en ik moet nog een b&b regelen. Er spookt van alles door me heen en voor ik het weet zit de training er alweer op. Goed uur voorbij, 10km afgelegd.

energieHet is 11.25 als ik weer thuis ben. Inlopen, 10×400 en als toetje 5×100. En een beetje uitlopen. En eigenlijk viel het wel mee met die warmte. En hoezo had ik geen energie in de benen? De tempo’s gingen prima! Het uur vloog weer voorbij. Hardlopen saai? Egnie, soms kost het wat moeite om de drempel over te stappen, maar hardlopen is heerlijk! Morgen mag ik weer 🙂

Geef een reactie

