Lang zal ik leven, hiep hiep hoera!

Persoonlijk

 

503

Er was eens een meisje dat dacht dat 50 jaar worden heul ver weg in de toekomst lag. Dat je pas vijftig werd als je oud was, dat je oud was als je vijftig werd. Vijfig jaar worden lag verstopt ergens in de verre, verre toekomst. Zij was jong en onwetend en wist nog niet dat de tijd als zand door je vingers glipt.

DSC_0020

Met dank aan Lisette en Monique zag mijn tuin er zo uit na de birthday-run 🙂 #ouwemuts

42b54ffa16ea3dc8aab59d6e61289ef1Die dag in de verre toekomst is dus vandaag. Ik wil er nog niet aan toegeven dat ik qua leeftijd nu dus echt bij de oude mutsen hoor. Het klinkt stokoud: vijf-tig! The big five-O. En ik snap het niet, hoe kon die tijd zo snel gaan? 2x knipperen met je ogen en je kinderen zijn volwassen en jij klaar voor de 50+reisjes.

Waar is de tijd gebleven? Hoe kan het dat het zo snel voorbij is gegaan? Zo lang is het nog niet geleden dat ik een studentje was en voor het eerst op kamers ging. Waar is de tijd dat ik man leerde kennen, we ons eerste huis kochten, trouwden, kinderen kregen? De tijd van vadertje en moedertje spelen met 3 kleine hummels. Tropenjaren waren het. Wellicht dat het daardoor zo snel ging?

De kleine hummels werden groot. Ze groeiden op tot 3 volwassen mensen waar man en ik ongelooflijk trots op zijn. Zo blij dat ik dat mee mag maken, dat ik erbij ben als er mijlpalen gehaald worden, als er diploma’s uitgereikt worden. Maar ook gewoon om te zien hoe ze opgroeien, hoe ze hun weg in het leven vinden. Trots op ons supertrio! Dan is ouder worden helemaal niet erg. Ik hoop nog heul veel ouder te worden, zodat ik nog veel mijlpalen mee kan maken.

En ik denk aan alle vrienden en bekenden die dat niet mee mogen maken. Vrienden die veel te vroeg zijn overleden. Marianne, Lajos, Corry, Laurie, Ton….. Jullie worden nog altijd gemist. Ik denk aan die bizarre jaren, de laatste jaren dat onze kinderen op de basisschool zaten. In ongeveer 4 jaar tijd overleden 14 ouders. De één kende ik beter dan de ander, maar ongeloof en verdriet was er altijd weer. In iedere klas zaten 3-4 kinderen die een ouder moesten missen. En ik denk aan de vriendin die pas 3 maanden geleden haar man verloor.

20160705_193705Als ik alles zo op een rijtje zet, kan ik alleen maar blij en tevreden zijn. Dat ik 50 ben geworden. Dat ik gezond ben (voor zover ik weet!). Dat ik plannen kan maken, doelen kan stellen en kan werken aan een mooie toekomst. Vijftig oud? Egnie! Ik begin pas, deze eerste ronde was goed, kom maar op met de 2e ronde!

 

Enne, zaterdag loop ik de Trail des Fantomes. Kom maar op met die eerste 27 km in de 50+ categorie!

 

 

 

7 gedachtes over “Lang zal ik leven, hiep hiep hoera!

  1. Ook de mijlpaal die tien jaar daarna komt geeft weer aanleiding tot dit soort bespiegelingen weet ik inmiddels uit ervaring. Je bent je er hooguit nog meer van bewust dat je zo langzamerhand wel over de helft bent. Maar dat hoeft je er uiteraard niet van te weerhouden om leuke dingen te blijven doen. Dat hoef ik je in elk geval niet te vertellen. Nogmaals van harte gefeliciteerd!!

  2. Jouw postje helemaal gemist! Ik had je wel al gefeliciteerd -) Elke dag is een dag om van te genieten. Het leven gaat zo enorm snel voorbij. Maar dat doe jij ook volgens mij. Op naar de volgende 50 jaar dan maar!

Geef een reactie

