Sportfocus 040

Uncategorized

Bijna op de kop af 3 jaar geleden liet ik me al eens testen door Laurens Groenendijk. Cijfertjesfan als ik ben, is het altijd leuk om (een deel van) het functioneren van je lijf in cijfers uitgedrukt te zien. En die cijfertjes waren toen ook best leuk, zeker toen de computer tot de slotsom kwam dat mijn wellness leeftijd 37 was. En aangezien iedere vrouw natuurlijk graag jonger wil zijn dan haar leeftijd, vond ik dat best leuk 🙂 De bedoeling was om die test jaarlijks te herhalen, maar ja….. bedoeling en uitvoering ligt soms ver uit elkaar. Maar nu Laurens met zijn Sportfocus040 verhuist is naar Eindhoven, had ik natuurlijk helemaal geen excuus meer om het nog langer uit te stellen. Dus eindelijk, 3 jaar na de 1e test, was daar eindelijk de vervolgtest.

Eerst bloeddruk (goed), gewicht (plus 8 ons, ai) en vetpercentage (ook plus, aiaiaiaiai) en daarna een eerste prik in mijn vinger voor de meting van lactaat. We kunnen starten. Eerst even rustig inlopen op de loopband en dan moet het kapje over mijn mond en neus. Beetje benauwd gevoel, maar wel goed mee te lopen. De eerste 5 min gaan op 7,5 km/u en is een makkie. Lactaat blijft laag. Dan door naar de 9 km/u en ook dit lukt prima. Lactaat iets omhoog, maar da’s normaal. Dan de volgende 5 minuten op 10,5 km/u. Bij de vorige test schoot hier mijn lactaat omhoog, dus is het spannend wat er nu, 3 jaar later gebeurt. Ga ik nog door voor de volgende loopronde, of is dit het einde….??

14572035_1234521269943733_586593741_oMijn lactaatgehalte schiet idd omhoog, maar niet zo extreem als 3 jaar geleden (3,1 bij 10,5 km/u tov 5,1 bij 10km/u). De hoogte van het lactaat betekent dat ik dus niet voor de volgende ronde op de loopband hoef, maar doorga voor de kracht-ronde. Armen (trekken en duwen), benen (duwen) en buikspieren (heb ik niet). Laurens jut me op, zodat ik het telkens voor elkaar krijg om net iets meer kracht te zetten dan 3 jaar geleden. Het valt niet mee, maar het lukt! Veel zal niet schelen, maar een beetje is net genoeg.

En dan zit mijn aandeel aan de test erop. Laurens neemt het vanaf hier over en gaat er een mooi verslagje van maken. Binnenkort zal ik alle cijfertjes op papier zien en de conclusies die erbij horen.

Nu afwachten of de computer mij nog steeds jonger inschat. Spannend!

Geef een reactie

