Wandelen

 

Walk_of_the_World_logo_liggendStil.

Heel stil is het op hardloop gebied.

Dat komt omdat ik …… wandel de afgelopen maanden. Ik wandel en train daarmee voor de 4daagse in Nijmegen. Daarna is deze bevlieging, deze 1-malige dwaling voorbij. Begrijp me niet verkeerd, ik verheug me heel erg op het lopen van de 4daagse. En het is gezellig om samen te trainen/wandelen met vriendin L, met wie ik die 4daagse ga lopen. Je kunt de hele weg beppen en ouwehoeren. En tussendoor lunchen, of een drankje op een terras, vind ik zeker de voordelen boven hardlopen. Maar jemig, wat gaat er een tijd in zitten! 20 km wandelen en je bent gauw 3,5 uur onderweg. Om nog maar niet te spreken over de tijd die 30 km kost. En dan wandelen we niet eens langzaam, maar toch…… En dat niet alleen, om mijn benen te sparen, durf ik dan niet ook nog eens 15-20 km te gaan hardlopen. Dus blijft het bij rondjes om de kerk. Tsja, dat blessurespook en het doseren zit er nog altijd ingebakken.

Ik verheug me op de 4daagse. Ik kijk er heel erg naar uit om te ontdekken of ik dat kan. Of ik 4 dagen achter elkaar 40 km kan wandelen. Lang lopen kan ik wel, maar kan ik het ook 4 dagen achter elkaar? En kan ik 4 dagen zo vroeg opstaan is in mijn geval een nog grote vraag….. De 1e dag starten we om 5!!! uur. Da’s dus midden in de nacht opstaan. Niet normaal! En de grote vraag: heb ik genoeg getraind? De afgelopen maanden heb ik wel regelmatig de 30 km aangetikt, maar 40 km is toch wel wat anders. Onder het mom van: voor een marathon train ik ook geen 42 km, vond ik die 30 km meer dan genoeg. Iets met wel trainen, maar uitgerust en fit aan de start staan. Of houd ik mezelf daarmee voor de gek?

Ik kijk ernaar uit. Om die 4daagse te lopen. Om 4 dagen bij mijn dochter in het studentenhuis te logeren. Om samen met vriendin L deze uitdaging aan te gaan. Om mijn grenzen op te zoeken. Om dit idiote idee dat een obsessie werd, uit te voeren en te volbrengen. Om mijn medaille op te halen op de vrijdag na de intocht op de Via Gladiola. En om daarna mijn hardloopvibrams weer uit de kast te halen, af te stoffen en de plannen voor de rest van het jaar uit te voeren.

Nieuwe plannen en ideeen zijn leuk. Nieuwe uitdagingen aangaan doe ik graag. Maar om over 3 weken weer terug te keren naar mijn favoriete bezigheid, het trailen, daar kijk ik stiekum toch wel heel erg naar uit!

 

 

Dit bericht werd geplaatst in 4daagse. Bookmark de permalink .

2 reacties op Wandelen

  1. franske zegt:

    wandel je op je VFF’s?

    • Esther zegt:

      Nee. Ik wandel op mijn Salomon trailschoenen 🙂 Wandelen is totaal anders dan hardlopen, met een andere landing. Voor dit 1 malige project heb ik gekozen voor toch een stukje demping.
      Als ik deze akties vaker zou gaan doen, dan zou ik een workshop Chi-walking gaan doen om op vffjes lange afstanden te kunnen wandelen.

Geef een reactie

