Nog ever kort over de halve van Haarlem die geen halve werd

Halve van Haarlem

Vorig jaar liep ik namens Vitaminestore Eindhoven de halve van Haarlem. Top geregeld, mooie dag, prettig gezelschap. Dus was het niet zo raar dat ik dit jaar best wel weer naar Haarlem wilde. En met Bas, Brigitte, Kitty, Jan, Janine en Toine, was er een heel erg prettig gezelschap om een mooie zondag in Haarlem door te brengen!

Met de gedachte: “na de 4daagse pik ik de trainingen weer op en loop ik die halve gewoon wel even” schreef ik me in. Maar ja….. het trainen wil niet echt zo vlotten zoals ik had gedacht. En ik zag 24 september steeds dichterbij komen, terwijl ik amper 5-8 km per training liep. Om dan 21km op het tandvlees te lopen…… Uitlopen zou best lukken, maar wat mij betreft moet hardlopen vooral om het leuk gaan, afzien op z’n tijd mag best, maar hier had ik geen zin in. Dus met fikse tegenzin een mailtje naar de Vitaminstore gestuurd en opeens deed ik niet meer mee in het bedrijventeam van de halve marathon, maar van de 5 km. Het was ff slikken, niet meedoen aan het hoofdnummer, maar aan een baby-afstand, het koste wat moeite in mijn hoofd.

Maar uiteindelijk had ik toch een fijn weekend in Haarlem. Samen met man een hotelkamertje in het centrum, wat shoppen, drankjes met Bas en Brigitte op de markt en eten op het strand met Kitty en Jan. En zondag ontvangen worden als VIP’s bij de Philharmony, goed verzorgd door de Vitaminestore, even een klein half uurtje lopen, de groep wel echte hardlopers uitgeleide doen voor hun 21 km, nog wat shoppen, bitterballen in de Philharmony, terug naar de finish en iedereen weer binnen zien komen. Daarna met z’n allen eten en helaas weer naar huis.

Tevreden over afstand en tijd? Nee, absoluut niet! Had ik een prima weekend? Ja, dat dan weer wel. Maarre…. er moet echt wel snel iets gebeuren aan die conditie. Want dat ik geen plezier heb aan het lopen van 5 km, dat staat als een paal boven water!

 

Geef een reactie

